Det virker som at det har blitt en del folk her med SAS krengningshemmere på 9-5 etter hvert. Jeg er nysgjerrig på hva slags fjærer og støtdempere dere har? Og hvordan synes dere at det fungerer?
9-5en vår har originalt mykt chassis. Jeg skulle gjerne hatt litt skarpere kjøreegenskaper, og spesielt mindre krenging. Derfor er jeg nysgjerring på SAS. Den er familiebil og vi kjører lange ferieturer, så den må fortsatt være en relativt komfortabel bil. Originalt sportschassis hadde sikkert vært tingen, gjerne med SAS krengestag, men verkstedene (og Maptun) sier at man ikke får sportschassis som sett lenger. Som enkeltkomponenter er det dyrt

Senkesett og koni/bilstein er rimeligere, men med tanke på konas parkeringer, og feriebagasjevekt har jeg ikke spesielt lyst til å senke bilen så mye. Jeg kunne tenke meg en skikkelig blanding: fjærer fra sportschassis, dempere fra koni/bilstein og SAS-stag. Noen meninger?
Mange løse tanker og alternativer når man begynner å gruble på mulige kombinasjoner... Håper på diskusjon

M12 Citroen C-Zero - 180 Nm og bakhjulsdrift => Artigere enn den ser ut

M05 9-5 Vector Estate 2,0t - Manuell, Aero eksteriør, Maptuner E85 steg 1