Billig og OK dashbordhøyttalere til Saab 900?
Moderator: Moderatorer
Billig og OK dashbordhøyttalere til Saab 900?
Har en helt stock '97 Saab 900 med ganske elendige høyttalere. Finnes det et greit økonomi-alternativ til nye høyttalere jeg kan sette inn uten store modifikasjoner, som vil gi meg litt klarere og bedre lyd? Tenker også å bytte høyttalerne i dørene.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Billig og OK dashbordhøyttalere til Saab 900?
Det spørs litt om du er på veldig stramt budsjett, altså noen hundrelapper, eller om du kan tenke deg å investere en tusenlapp eller to? I budsjett-enden finner du ok greier på Biltema, men jeg ville kanskje investert i noe littegrann bedre.
Jeg anbefaler alltid å begynne med det viktigste; spilleren. Det er denne som til syvende og sist produserer lyden, så hvis denne er dårlig får du ikke god lyd samme hvilke høyttalere du monterer. Du skal ikke behøve bruke allverden på en spiller før den er bedre enn den originale, så om du kun skal bytte én ting ville jeg heller byttet spiller enn høyttalere.
Om jeg selv skulle bruke et par tusen på bilstereo ville jeg gått for en pakkeløsning med spiller, en liten forsterker, og nye høyttalere.
Jeg vet dessverre ikke hvilke høyttalere som står i bilen originalt, så jeg kan ikke anbefale noen konkrete pakker.
Jeg anbefaler alltid å begynne med det viktigste; spilleren. Det er denne som til syvende og sist produserer lyden, så hvis denne er dårlig får du ikke god lyd samme hvilke høyttalere du monterer. Du skal ikke behøve bruke allverden på en spiller før den er bedre enn den originale, så om du kun skal bytte én ting ville jeg heller byttet spiller enn høyttalere.
Om jeg selv skulle bruke et par tusen på bilstereo ville jeg gått for en pakkeløsning med spiller, en liten forsterker, og nye høyttalere.
Jeg vet dessverre ikke hvilke høyttalere som står i bilen originalt, så jeg kan ikke anbefale noen konkrete pakker.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1