Missfire
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Missfire
Leker litt med open sid, ser att jeg fikk ca 40 mifi på 5 km, er dette unormalt? Ligger dette på 0 når motor fungerer slik dem skal? Var 0 ved jevn gass og under aklerasjon...de kom når jeg slapp gass og lot bil trille....
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Missfire
Normalt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Missfire
Ok, men nå var jeg ute og akslererte det den var god for....bilen hopper og banker på tomgang og lav fart..under ordinær kjøring funker det greit. Fikk opp 1200 misfire på 2 min tomgang...tar ut nipeln som blender trykkrør (på automat) slik att det lekker luft ut her..da går den noe bedre på tomgang...om jeg ruser motor med denne nippeln ute freser det olje ut her og mot toppdeksel...typisk turbo som holder på å kvelde?
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Missfire
Løs slange på baksiden av spjeldhus....