Missfire

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Missfire

Legg inn av glenn72 » 13 jul 2013, 15:23

Leker litt med open sid, ser att jeg fikk ca 40 mifi på 5 km, er dette unormalt? Ligger dette på 0 når motor fungerer slik dem skal? Var 0 ved jevn gass og under aklerasjon...de kom når jeg slapp gass og lot bil trille....

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Missfire

Legg inn av Ingvar N629 » 13 jul 2013, 16:34

Normalt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Missfire

Legg inn av glenn72 » 13 jul 2013, 16:58

Ok, men nå var jeg ute og akslererte det den var god for....bilen hopper og banker på tomgang og lav fart..under ordinær kjøring funker det greit. Fikk opp 1200 misfire på 2 min tomgang...tar ut nipeln som blender trykkrør (på automat) slik att det lekker luft ut her..da går den noe bedre på tomgang...om jeg ruser motor med denne nippeln ute freser det olje ut her og mot toppdeksel...typisk turbo som holder på å kvelde?

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Missfire

Legg inn av glenn72 » 13 jul 2013, 20:26

Løs slange på baksiden av spjeldhus....

Svar