Blir bilen stiv og ødelagt med senkesett?
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Blir bilen stiv og ødelagt med senkesett?
Skal bytte demperne på 9-5 en, men lurer på om jeg skulle montere senk samtidig...blir bilen mye stivere og mindre komfortabel med feks hr senkefjærer og bilstein b6? Var ute etter aerofjærer og bilstein b6..men finner ikke aerofjærer noen plasser....
-
- 0.7 bar
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: Blir bilen stiv og ødelagt med senkesett?
Nå har 9-3ss så vet ikke helt hvor annerledes opplevelsen blir mot en 9-5, men jeg er veldig godt fornøyd med Bilstein B8 (som er det du skal ha hvis du skal ha senk, B6 er vanlig høyde, bare litt mer sporty) og Eibach senkefjærer. Mye fastre, så ja det er en litt stivere opplevelse, men all sjøgang er borte og det er digg. Baksiden er seff at nå plukker du opp endel ujevnheter som ikke ble merkbare før, mindre duving, mere dirring, men give and take, alltid sånn er det ikke (?) Og kona mi har ikke klagd iallefall
Respons i svinger er så til de grader mer kontrollert og gøy at jeg gleder meg til hver rudkjøring
Aerofjerer er vel de som går som Sport originalt.
Speedparts har de bla
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... h-fjadrar/

Aerofjerer er vel de som går som Sport originalt.
Speedparts har de bla
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... h-fjadrar/
-
- 1,5 bar
Ser pfs har ett saab roadholding kit. Som snker 10mm..dette er vel aerofjærer da...noen som vet forskjell på kit a og kit b? Ser de har to forskjellige sett til min bil...
-
- 1,5 bar
Og kan noen fortelle meg hvor jeg finner fjærkoden på bilen min?det ene settet er beregnet for biler med oddetallskoder og det andre for partallskode...