Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av matrox N522 » 24 jul 2013, 08:11

Har dere vært borti at lageret som sitter på akslingen rett etter kassa og før medbringeren har vært dårlig? Og hvordan er dette å bytte?

Jeg skulle bytte hjullager, men det er nok mer som har tatt kvelden ser det ut til. Hjullageret er dårlig, tripoden ser sliten ut, og jeg har fortsatt en "ujevnhet" når jeg snur rundt på akslingen. Noe jeg tror kanskje er det lageret jeg antyder.

Surt når bilen kun har gått 96000 km...men det ene har antageligvis dratt med seg det andre...

-Eskil-
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jul 2013, 08:43

Støttelageret på mellomakslingen du mener?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av matrox N522 » 24 jul 2013, 09:13

Ja, er nok det jeg mener... :)
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jul 2013, 09:21

Enkleste da er å ta ut hele mellomakslingen, helt grei jobb men litt trangt. Husk å ha ny girolje klar.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av matrox N522 » 24 jul 2013, 09:29

Var det jeg fryktet..

Takk :)
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av matrox N522 » 25 jul 2013, 08:04

Er det faktisk meningen at man kan ta ut de gamle gummiforingene fra aluminiumshuset til foring nr 2?

Ser de blir byttet hele, MED hele huset. Men powerflex kommer jo uten disse alu husene...

Bilde
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av Ingvar N629 » 25 jul 2013, 09:46

Er nok det, ja! Før gikk det an å kjøpe alufestene løse, men ser ut til at det er slutt på det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av matrox N522 » 25 jul 2013, 13:19

Er dette faktisk riktig?

Jeg og de med pressa som ordnet foringene syntes det så feil ut?

Bilde
Bilde
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Legg inn av Ingvar N629 » 25 jul 2013, 19:22

Ser rett ut det der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar