Opplevde to litt snodige ting med bilen min i dag.
1. Da jeg parkerte bilen i går fikk jeg ikke låst den med fjernkontrollen. Det skjedde rett og slett ingenting med bilen, men lyset i fjernkontrollen indikerte at den virket. Da jeg skulle ut med den i dag skjedde det fortsatt ingenting da jeg trykte på fjernkontrollen (annet enn lyset i fjernkontrollen). Jeg regna da med at jeg ikke ble å komme meg noe sted siden startsperren jo skal slå seg på når nøkkelen har vært ute av tenningen en stund, men jeg satte meg inn og startet uten problemer. Dog blinket det fortsatt i alarmlyset under kjøring (to korte blink og opphold i jenv rytme). Da jeg kom frem var det fortsatt ingen reaksjon, men da jeg skulle starte igjen et par timer senere trykket jeg noen ganger på fjernkontrollen og så var alt som det skal igjen. Hva kan dette skyldes?
2. Under overnevnte kjøretur forsvant plutselig all info i displayet til kjørekomputeren, både på selve kjørecomputeren og i instrumentpanelet, og tankmåleren datt til null. Skjedde ingenting om jeg trykket på "Info" på kjørecomputeren heller. Det var borte i et par minutter og så kom det tilbake igjen. Hva kan dette ha vært?