Avgiftsberegning ved import av OG900

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Avgiftsberegning ved import av OG900

Legg inn av Sigge N1999 » 20 sep 2013, 10:55

Driver nå i disse dager og vurderer import av OG900 (Aero/t16/SPG). Er det noen her på STCN som har importert slike biler og benyttet alternativ beregning. Etter det jeg kan forstå vil det kunne være en del å spare ved å velge denne formen for avgiftsberegning da bruksfradraget uansett ved ordinær behandling begrenser seg til 80% for biler over 15 år.
M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Avgiftsberegning ved import av OG900

Legg inn av Ingvar N629 » 20 sep 2013, 11:02

For 3/5 dørs blir det ikke stort om man tar inn på alternativ beregning. En kamerat tok inn en 1993 3-dørs 900 Aero i fjor, betalte vel 5-6000 i avgift.
Er mer spent på caben jeg skal ha skilt på, da bruktprisene på disse er en god del høyere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar