
Så hva er da enklest, og bruke det gamle innsuget(m.m?) eller og kjøpe nytt "hus" beregnet på den nye motoren?

Moderator: Moderatorer
1. Har ny motor 2009 b235e(med nevnte innsug), 465cc dyser (grønne), td04 turbo, aero innløpsrør, 2.5" eksos, større intercooler, større oljekjøler, spissere kam, ny ecu + smått, og en 2000 b235e(denne motoren spjeldet og el-nett/kasett er fra). Mht at det er konebil så tenker jeg 250-300 en plass?Ingvar N629 skrev: (1)Skal du ha 300+ hk så kan du glemme det gamle innsuget,
(2)da du ikke får dit noen fornuftige dyser.
(3)Spjeldhuset passer på begge innsugene,
(4)den kanalen du snakker om er pga konstruksjonen på de gamle bensindysene
1. Spec liste : https://db.tt/i5MSvlkB noen innspill?Ingvar N629 skrev:1.
Snodig specliste for det effektmålet. Motoren må iallfall mappes for at det der skal fungere skikkelig, finnes ikke noe standard oppsatt software for det der.
2.
Må bruke ny type manifold til de dysene, og ny rail da hullavstand til boltene ikke er lik. Lengden på dysene stemmer heller ikke. Hvis du har de originale, brune dysene til det nye innsuget så er det like greit, de holder til ~270 hk med standard bensintrykk og hvis du øker til 3,5 bars trykk så holder de til ~300. Eventuelt kan du skaffe røde luftspoledyser som passer det gamle innsuget.
3.
Ingenting, skru fast spjeldhuset og vær glad.