Vel, hos meg står det ikke noe galt i SID, men sensorene lever sitt eget liv, og jeg tenkte det kunne kvalifisere for å starte en ny tråd!
Parkeringssensorene mine piper i tide og utide så fort jeg setter bilen i revers. Det kan komme konstant lyd (som når det er mindre enn 20cm? "igjen") når det er "flere kilometer" fri bane bak, og det kan være slik at det ikke kommer lyd i det hele tatt om jeg kjører på noe (testet med tomme spylervæskekanner i garasjen).
Jeg er nokså sikker på at det ikke er skitt som er problemet da jeg tør påstå at bilen min som regel er godt over gjennomsnittet ren, men der stopper vel igrunnen synsingen min.
Ser i andre tråder at fukt er nevnt. Det skal jeg ikke utelukke, men problemet har kommet og gått i flere måneder uten at jeg har merket noe som helst forskjell ut ifra vær/temperatur.
Er det noen som vet hvordan dette kan feilsøkes, evt er det bare å sette bilen på verksted?
Med speil som ikke står som de skal (venter fremdeles på nye ifm 2 år gammel garantisak :O), bakrute som veldig fort blir skitten med det været som er nå, og parkeringssensorer som lever sitt eget liv er det ikke bare bare å parkere bilen lenger