Dieselvarmer på 9-5
Moderator: Moderatorer
Dieselvarmer på 9-5
Hei, nå har jeg kjøpt meg en ny saab, en 05 9-5 2,2DID, og jeg bare lurer på noe, jeg veit jeg har dieselvarmer på den, men jeg er litt usikker på om den fungerer, kan man tvangskjøre denne, eller må man bare vente på at den starter selv når det blir kaldt nok ute?
Re: Dieselvarmer på 9-5
Kjøl ned tempgiver i front støtfanger,da skal den starte under
pluss 5 til 6 gr.tempratur,viser sid under angitt temp.ligger feilen sannsynlig i tillegsvarmer
Egentlig skulle den ha startet forlengst nå på denne årstiden,les og ut eventuelle feilkoder av tillegsvarmeren.
Er desverre ofte svikt i denne enheten.
pluss 5 til 6 gr.tempratur,viser sid under angitt temp.ligger feilen sannsynlig i tillegsvarmer
Egentlig skulle den ha startet forlengst nå på denne årstiden,les og ut eventuelle feilkoder av tillegsvarmeren.
Er desverre ofte svikt i denne enheten.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Hvor holder du til? Har orginalt eberspächer diagnoseapparat 

MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Dieselvarmren skal starte når temperatur på sid viser 5 grader eller kaldere, kjølevæske-temp er under 75 grader, og motoren er startet. Varmeren gjør da 2 startforsøk. Har den ikke startet da må du vente til bilen har vært gjennom en kjøresyklus. Etter 10 misslykkede startforsøk låser varmeren seg og kan ikke startes igjen før den er resatt med tech2 eller eber diagnoseinstrument. Mest sannsynlig har varmeren din låst seg for du hører den godt når det er fyr i den. Det er jetlyd under bilen og viften i varmeren bråker en del også. Har den låst seg er det noe i varmeren som er feil (glødeplugg, koks, doseringspumpe eller annet).
Har du parkeringsvarmer kan du starte den fra sid når du selv ønsker ved å trykke pil opp/ knappen to ganger til det står manuell start (tenning må være avslått).
Har du parkeringsvarmer kan du starte den fra sid når du selv ønsker ved å trykke pil opp/ knappen to ganger til det står manuell start (tenning må være avslått).
9-3 og 9-5 2,2 TiD begge 2002.