Legg inn
av Ingvar N629 » 10 des 2013, 15:45
- Defekt varmluft, vifta går ikkje. Har sett det er ikkje uvanleg at enten vifta eller motstanden er gåen. Nokre erfaringer??
Er nok en av dem ja, ikke uvanlig at børstene på viftemotoren blir nedslitt etter en del år.
- Oljetrykk, tok ein oljerens + skift i sommer rett etter kjøpt. Men oljetrykket begynner å tulle igjen. Vudere å ta ein skift til og sjå om det funker. Men det virker også som om motoren bruker noko olje, men har ikkje sett noko blårøyk eller vatn i olja, kvar blir den av ??
Ta ned bunnpanna og sjekk oljesila, denne kan være tett. Er den ok, så er nok motoren moden for en overhaling. Olja kan forsvinne gjennom turbo, ventiltettninger eller forbi stempelringene. Slett ikke uvanlig at stempelringene kokser fast i sporene sine, da brenner motoren olje jevnt og trutt i små mengder av gangen. Sjekk også at du har siste versjon av veivhusventilasjonen, denne har det vært servicekampanje på. Tidligere versjoner kan gi oljeforbruk.
- Mykje fukt i bakluke, er dette vanlig? dårlig drenering??
Sjekk lekkasje rundt høytsittende bremselys, om du har stasjonsvogn.
- Håndbrekk som henger seg opp når det blir kaldt, finnest det et triks for å ordne opp i dette?
Bytt brekkwire, er strømpene slitne trekker det vann inn i strømpa.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan