Tennplugg b 202s

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 13:02

Kan jeg bruke samme plugger som på b205?bcpr7es-11?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Ingvar N629 » 22 des 2013, 13:08

Nei, skal ikke være resistortype til den motoren.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 13:40

Høres bcp7 evx riktig ut?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Ingvar N629 » 22 des 2013, 13:57

Ja, står i instruksjonsboka
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 13:59

Ok, takk har ikkeboka..såmåtte få sjekka det...

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Tor N12 » 22 des 2013, 14:14

glenn72 skrev:Kan jeg bruke samme plugger som på b205?bcpr7es-11?
Hvis du fortsatt snakker 92 9000 2.0t så skal du ha den pluggen ja, alle med rød tennkassett skal ha den.
Hvis det er eldre utgaver av den motoren uten tennkassett så blir det som Ingvar sier
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Ingvar N629 » 22 des 2013, 14:36

Hehe nei ikke så lett når det ikke står hva slags bil det er snakk om, og at B202 har tennkassett er unntakene de siste årene :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 21:43

Bilen er en 9000cs 93, uten tennkassett

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 21:44

2;0t

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Tor N12 » 22 des 2013, 22:23

Er det lavtrykkeren da? Trodde et øyeblikk at alle 9000 2.0t etter 88 hadde DI men det er mulig det bare gjelder fulltrykkeren. Om det er en lavtrykker så må du også sjekke at du faktisk har intercooler, det er faktisk eksemplarer som er levert uten :shock: (hvis du skal trimme som du spurte om i en annen tråd)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 22 des 2013, 22:34

Ok, det er en lavtrykker...skal sjekke i morgen..har akkurat hentet bilen...

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 des 2013, 11:54

Tor N12 skrev:Er det lavtrykkeren da? Trodde et øyeblikk at alle 9000 2.0t etter 88 hadde DI men det er mulig det bare gjelder fulltrykkeren. Om det er en lavtrykker så må du også sjekke at du faktisk har intercooler, det er faktisk eksemplarer som er levert uten :shock: (hvis du skal trimme som du spurte om i en annen tråd)
Stemmer det, en fikk "ltt" med 150hk effektuttak uten intercooler og tennkassett. Motorkode B202S indikerar iaf at han ikkje har intercooler. Når det gjeld motorstyringa er vel det vanlig LH2.4 på den.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Ingvar N629 » 24 des 2013, 12:15

Er vel Mitsubishi turbo på den da, og uten APC. Dette er vel ikke en spesielt vanlig motor på 9000? 900S var jo vanlig, men da med Lucas.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 des 2013, 12:39

Ingvar N629 skrev:Er vel Mitsubishi turbo på den da, og uten APC. Dette er vel ikke en spesielt vanlig motor på 9000? 900S var jo vanlig, men da med Lucas.
Nix, det er ikkje noken volumodell akkurat... Turboen er nok en Garret T25 om eg ikkje huskar feil. Noko longt bak seier at denne også har magnetventil (husken seier T5 MV?), so om eg huskar rett, finns det nok ei eller anna form for ladetrykksstyrings også...

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Tennplugg b 202s

Legg inn av glenn72 » 24 des 2013, 16:27

Ok, så denne er rimelig få av? Men da er det vel ingen enkel sak å dra noen hester til utav den? Men ang plugg er det den ingvar sa som gjelder?

Svar