Tennplugg b 202s
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Tennplugg b 202s
Eventuellt vil det gi noen ekstra gampåbarw montere cooler på den?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Tennplugg b 202s
Sjekk om den har magnetventil. Hjelle har sikkert rett i at den har det, men selv er jeg nå ikke helt sikker. Hvis den ikke har magnetventil, må det monteres APC, evt Trionic-konverteres.
Om du ikke bryr deg om at den skal gå så all verdens lenge, hiv på den blåkran og fyll 98 oktan...ikke et godt råd, men siden bilen er billig og du herved gjøres klar over risikoen for havari, så legges det fram som en mulighet. Intercooler er et must i begge tilfeller.
Intercooler alene gir ikke effektøkning av betydning.
Om du ikke bryr deg om at den skal gå så all verdens lenge, hiv på den blåkran og fyll 98 oktan...ikke et godt råd, men siden bilen er billig og du herved gjøres klar over risikoen for havari, så legges det fram som en mulighet. Intercooler er et must i begge tilfeller.
Intercooler alene gir ikke effektøkning av betydning.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Tennplugg b 202s
Etter litt research ser det ut til at denne modellen har DI, dvs den skal ha NGK BCPR7ES-11 plugger. Siden det er en 92-modell er det sannsynlig at det dreier seg om DI/APC-systemet, og Bosch innsprut.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Tennplugg b 202s
Var det jeg trodde også..Ingvar N629 skrev:Etter litt research ser det ut til at denne modellen har DI, dvs den skal ha NGK BCPR7ES-11 plugger. Siden det er en 92-modell er det sannsynlig at det dreier seg om DI/APC-systemet, og Bosch innsprut.
Han kan jo evt legge ut bilde av motorrommet.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Tennplugg b 202s
Jepp, ser ut som B202S skal ha DI-kassett etter litt oppslag, men eit bilde hadde jo vore interesant. Finns jo som vi veit ofte "spesialare"... Denne motoren var vel også den fysste som SAAB kalla for Ecopower.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Tennplugg b 202s
Tja, skal se om jeg får til legge bilde..om den motoren er 202s er jeg ikke sikker på...var det jeg fikk oppnår jeg la inn regnr på skruvat.no..jeg kjøpte igår en tilsvarende årsmodell ...92cs men denne finner jeg ut er 93 i forhold til inderstellnummer...denne har rød tennkassett..men ellers ser det rimelig likt ut imotorrom..
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Tennplugg b 202s
Har den første bilen fordeler da?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Tennplugg b 202s
Ja den har det, pluggledninger osv
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Tennplugg b 202s
Da er det nesten så jeg mistenker at noen har skiftet motor i den. Da skal den ha BCP7ES eller BCP7EVX. De er like bortsett fra at den siste er en platiniumplugg (tror jeg det var) som holder lengre. Jeg brukte den første og skiftet heller oftere.glenn72 skrev:Ja den har det, pluggledninger osv
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor