Hva er det man bør se etter ved kjøp av disse?
Er det noen problem med det elektriske på 2003? Stemmer dette? Isåfall, kostbart? Eller går det fint an å kjøpe 03?
Utenom dette er det vel knekte fjærer?
Kjøp av NG9-3, råd?
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Kjøp av NG9-3, råd?
03 hadde en del barnesykdommer, og jeg har av flere blitt frarådet å kjøpe en slik. Jeg husker ikke i farten alt, men googlet frem en tråd fra GSV-forumet om saken: http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=318
Nå skal det sies at de fleste feilene har nok etter hvert kommet frem og blitt rettet, så å kjøpe en nå tror jeg innebærer en minimalt større risiko enn å kjøpe en nyere modell. Det kan jo være greit å sjekke hva som har vært utbedret på den du vurderer da.
Som du sier er fjærer foran en vanlig feil på ng9-3, både på 03 og nyere. Ellers er det biler med relativt lite feil, min '08 har gått 45 000 km (totalt 112 000) i mitt eie og utenom å bytte fjærer litt før det som er normalt har jeg kun skiftet slitedeler.
Nå skal det sies at de fleste feilene har nok etter hvert kommet frem og blitt rettet, så å kjøpe en nå tror jeg innebærer en minimalt større risiko enn å kjøpe en nyere modell. Det kan jo være greit å sjekke hva som har vært utbedret på den du vurderer da.
Som du sier er fjærer foran en vanlig feil på ng9-3, både på 03 og nyere. Ellers er det biler med relativt lite feil, min '08 har gått 45 000 km (totalt 112 000) i mitt eie og utenom å bytte fjærer litt før det som er normalt har jeg kun skiftet slitedeler.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1