Hei alle.
Der den siste måneden fått noen kraftige verksted-smeller på bilen.
Først hoved+mellomservice med skifte av alt av bremser bak for å komme igjennom EU-kontrollen.
Så etter noen dager begynte jeg å høre en ulyd fra motor samt at den begynte å miste dreiemoment.
Etter noen turer på høyt turtall for å rense partikkelfilteret kom det opp feilmelding med at batteriet ikke lader.
FIkk bytta dynamoen og på vei tilbake fra verkstedet tente motorlampa seg derpå jeg hadde et dreiemoment som en moped!!!
Gikk dog ikke i Limp Home modus, men hadde INGEN mulighet til å øke farten i litt stigning.
Verkstedet mente det var EGR-ventilen, og denne ble renset samt at partikkelfilteret ble regenerert. Dessverre uten at problemet ble bort
Så ble spjeldhuset renset og nå hadde den fått litt mer dreiemoment igjen - MEN; tidligere slo turboen inn ved 15-1600 omdreininger - nå slår den ikke inn før ved 2250, og då slår den inn for FULLT!!!
Forferdelig irriterende, både da jeg har mistet alt som heter bunndrag (som Saab er kjent for), men også da jeg ønsker å selge bilen for å oppgradere til en litt større bil.
Jeg (dessverre bare jeg som hører det) hører en klar suselyd i bakkant av EGR-ventilen nå, men er ikke kar om å finne den.
Verkstedet mener at det HELT sikkert er feil på turboen - at det var komt sot inn i den også...
De hadde visst hatt av røra inn til turboen, og åpning var så sotet til at åpningen som skulle være på 3 cm var bare på 0,5 cm...
Noen som har ide om hva det kan være????
Setter pris på alle fornuftige forslag!
HJELP - Fått tregt turboinnslag 9-3 1,9 TiD
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: HJELP - Fått tregt turboinnslag 9-3 1,9 TiD
Falskluftlekkasje? Sjekk vakuumslanger.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- Medlemsnummer: N2356
- Bil: Saab 9-3 SC 2008 modell
- Sted: Oslo
Re: HJELP - Fått tregt turboinnslag 9-3 1,9 TiD
Var min første tanke og, men SaabCity på fornebu mente det ikke var det...
Vil det kunne forsinke turboinnslaget på denne måten?
Vil det kunne forsinke turboinnslaget på denne måten?