9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Søker på denne, men finner intet vettugt. Den har kommet to ganger tidligere, og bilen har ikke startet etterpå. Girkassen går i nødmodus. Leste ut koden med obd og Torque. Forsøkte gjentatte ganger å slette den fra Torque - men den ligger der fremdeles.
Noen tips? Sist var det verksted som sletta dette, men syns det blir litt overkill.
Edit: Merker ikke noe galt med gir eller motor. (Bortsett fra at den går i nødmodus)
EDIT II: Og nå får jeg i tillegg til p1701 p1623 og p1625. What to do...?
Får sletta kodene, og bilen går fint som smør. Anybody?
Noen tips? Sist var det verksted som sletta dette, men syns det blir litt overkill.
Edit: Merker ikke noe galt med gir eller motor. (Bortsett fra at den går i nødmodus)
EDIT II: Og nå får jeg i tillegg til p1701 p1623 og p1625. What to do...?
Får sletta kodene, og bilen går fint som smør. Anybody?
Sist redigert av Tumbleweed den 28 apr 2014, 14:59, redigert 1 gang totalt.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
Den feilkoden har ikke med girkassen å gjøre.
P0171 refererer til at motoren går for magert.
Trolig får du ikke lest feilkoder for girkassen med annet enn TechII.
P0171 refererer til at motoren går for magert.
Trolig får du ikke lest feilkoder for girkassen med annet enn TechII.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
P1701. Og girkassen vil vel ikke gå i nødmodus pga mager blanding. ...?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
Min feil
Vel. Jeg har tittet i WIS etter feilkoden P1701 og den er ikke engang listet...

Vel. Jeg har tittet i WIS etter feilkoden P1701 og den er ikke engang listet...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
I know. Har ikke funnet noe relevant om den på interweb heller. Trenger tips til sletting, hjelper ikke å ta strømmen heller.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
I et dokument om AW50-42LE - firetrinnskassen som du har - står det følgende:
P1701: Engine Coolant Temp Signal Malfunction
...om dette er en sensorfeil, feil på ledningsnett etc vet jeg ikke.
P1701: Engine Coolant Temp Signal Malfunction
...om dette er en sensorfeil, feil på ledningsnett etc vet jeg ikke.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701
Er nok feil på ledningsnett, irr i hjernen eller noe sånt.
Fikk sletta feilen i dag uten å starte bilen, så det ordna seg.
Etter at dette skjedde to ganger før jul bestemte jeg meg for å prøve samme trikset som jeg måtte på en gammel Peugeot 405. Den klarte ikke laste inn alle verdier og standarder uten at tenninga sto på i noen sekunder ekstra før start.
Ingen feil på Saaben når jeg gjorde det samme (venter til alle lamper er slokka før man vrir rundt og starter)
For noen uker siden bestemte jeg meg for å begynne å starte på vanlig vis igjen, og det tok ikke lang tid før feilen dukka opp.
Tilfeldigheter? Kanskje, men nå er det tilbake til Peugeot-trikset igjen.
Fikk sletta feilen i dag uten å starte bilen, så det ordna seg.
Etter at dette skjedde to ganger før jul bestemte jeg meg for å prøve samme trikset som jeg måtte på en gammel Peugeot 405. Den klarte ikke laste inn alle verdier og standarder uten at tenninga sto på i noen sekunder ekstra før start.
Ingen feil på Saaben når jeg gjorde det samme (venter til alle lamper er slokka før man vrir rundt og starter)
For noen uker siden bestemte jeg meg for å begynne å starte på vanlig vis igjen, og det tok ikke lang tid før feilen dukka opp.
Tilfeldigheter? Kanskje, men nå er det tilbake til Peugeot-trikset igjen.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Oppdatert førstepost. Hjælp.....!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Vil nesten tippe på kontaktfeil, som gir bortfall av busskommunikasjon.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Takk for tips! Noen ide i hvilken ende jeg starter? Jeg er elendig på multimeter og elektronikk generelt.
Må bare gjenta at første gang dette dukket opp var rett etter bytte av bremsekraftforsterker. Hva kan de evt ha kommet borti under den operasjonen?
Edit: har søkt litt mer, og det snakkes en del om manglende kommunikasjon med TCS/ABS-enheten. Det er TCS-OFF som lyser først av alle når dette skjer. Gir dette mer mening?
Må bare gjenta at første gang dette dukket opp var rett etter bytte av bremsekraftforsterker. Hva kan de evt ha kommet borti under den operasjonen?
Edit: har søkt litt mer, og det snakkes en del om manglende kommunikasjon med TCS/ABS-enheten. Det er TCS-OFF som lyser først av alle når dette skjer. Gir dette mer mening?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Tja... Kontakten på ABS-sentral og den store kontakten på torpedoveggen kan være naturlige steder å starte, sett multimeteret på ohm og vri og vrikk på ledningsnettet mens du måler.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Takker! Og hvor sitter ABS-sentralen? 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9 5, 2001 2.3 automat: feilkode p1701, 1623 og 1625
Følg røra fra bremsesylinderen (som sitter på bremsekraftforsterkeren)...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan