Pinlig å spørre da jeg nylig har både tappet og fylt kjølevæske, men, men.
Sliter med at ventilen for tapping lekker bittelitt og jeg mistenker at jeg ikke har fått stengt den skikkelig etter turbobyttet. Den står nå ikke helt loddrett og husker jeg riktig så skal den det. Har forsøkt å bende litt på den, men gir fort opp da jeg er livredd for å knekke skiten. Stemmer dette, altså at den skal stå helt loddrett i låst posisjon? Noen som har noe triks i så fall? Sist jeg tappet så fikk jeg den tett uten noe videre og uten å gjøre noe annet enn å bende på den.
Radiatorventil ikke låst?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Radiatorventil ikke låst?
Gjerne med litt smørning også. Hender de går litt tregtHelge skrev:Trykk den inn samtidig som du vrir.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Radiatorventil ikke låst?
Takk for tips. Ventilen er ikke treg, den vil bare ikke låse. Får prøve Helge sitt tips og skyve litt ekstra på den når jeg vrir.