Ny potensiel delebil

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Stiversen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2013, 16:47
Navn: Simon Iversen
Bil: 03' Saab 9-3 SS 2.0t (YS3F)
Sted: Harstad

Ny potensiel delebil

Legg inn av Stiversen » 03 jun 2014, 03:23

Jeg har fått tilbud om å hente det jeg vil fra en 9-5 2.0T (stor T betyr vell 200/220hk?).
Hva fra denne kan jeg sette over i min bil?
Jeg har jo 9-3 2.0t, kan jeg "bare" ta dysene og turboen for å gjøre min om til stor T?
Er det noe annet dere foreslår jeg kan hente?
2003 Saab 9-3 SS Vector 2.0t (175)
2008 Can-Am Renegade 800 <--ATV

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Helge » 03 jun 2014, 08:15

Ingenting fra en 9-5 passer på bilen din.
Skal du trimme bilen din (steg 1) må ECU omprogrameres.
9-5 med 2.0 har ikke stor eller liten t.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Stiversen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2013, 16:47
Navn: Simon Iversen
Bil: 03' Saab 9-3 SS 2.0t (YS3F)
Sted: Harstad

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Stiversen » 03 jun 2014, 15:16

Bruker ikke 9-5 B207?
2003 Saab 9-3 SS Vector 2.0t (175)
2008 Can-Am Renegade 800 <--ATV

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Ingvar N629 » 03 jun 2014, 15:32

Nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Neteland » 03 jun 2014, 15:42

9-5 bruker B205/235

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Stiversen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2013, 16:47
Navn: Simon Iversen
Bil: 03' Saab 9-3 SS 2.0t (YS3F)
Sted: Harstad

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Stiversen » 03 jun 2014, 21:21

Ahh i see, har vi samme boltsirkel da? Han hadde no fælga...
2003 Saab 9-3 SS Vector 2.0t (175)
2008 Can-Am Renegade 800 <--ATV

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 jun 2014, 21:31

Stiversen skrev:Ahh i see, har vi samme boltsirkel da? Han hadde no fælga...
Ja, men ulikt innpress, dvs minskar sporvidda om du brukar 9-5 felgar på 9-3SS og vice verca. 9-3 har ET41 org, 9-5 ET49, og dermed endrar du ET med 16mm, maks er 15mm i endring utan visning med tilhøyrande dokumentasjon om du sakl følge boka vil punkt og prikke. Men sjekk ET i felgane han har (står stempla på innsida), kan hende du har hellet med deg.

edit: retta ET for kvar bilmodell, klarte visst å bytte om på dei...

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av saab9000aero » 03 jun 2014, 22:44

Hjelle, N6 skrev:
Stiversen skrev:Ahh i see, har vi samme boltsirkel da? Han hadde no fælga...
Ja, men ulikt innpress, dvs minskar sporvidda om du brukar 9-5 felgar på 9-3SS og vice verca. 9-3 har ET49 org, 9-5 ET41, og dermed endrar du ET med 16mm, maks er 15mm i endring utan visning med tilhøyrande dokumentasjon om du sakl følge boka vil punkt og prikke. Men sjekk ET i felgane han har (står stempla på innsida), kan hende du har hellet med deg.

9-5 har et 49 mens 9-3 ss/sc har et41.....
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Ny potensiel delebil

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 jun 2014, 22:48

saab9000aero skrev:
Hjelle, N6 skrev:
Stiversen skrev:Ahh i see, har vi samme boltsirkel da? Han hadde no fælga...
Ja, men ulikt innpress, dvs minskar sporvidda om du brukar 9-5 felgar på 9-3SS og vice verca. 9-3 har ET49 org, 9-5 ET41, og dermed endrar du ET med 16mm, maks er 15mm i endring utan visning med tilhøyrande dokumentasjon om du sakl følge boka vil punkt og prikke. Men sjekk ET i felgane han har (står stempla på innsida), kan hende du har hellet med deg.

9-5 har et 49 mens 9-3 ss/sc har et41.....
Bra du passar på, det vardet der med multitasking då... ;)

Svar