Hvor mange liter ca går det til et rent skifte (Avtapping uten å tømme converter og oljekjøler)

Moderator: Moderatorer
Arne N79 skrev:Hei folks, Jeg kan ikke begripe hvorfor du svarer klin feil, er du ikke 1oo% sikker så hold henda unna tastaturet .
Det var ikke det jeg spurte omArne N79 skrev:Hvorfor kan du ikke bare kjøpe en MINERAL olje å helle på. Noe så enkelt.
Hei,Jim S. N1578 skrev:Hva med delsyntetisk som oppfyller Dexron® III![]()
Den er 60/30 Mineral/synt.
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje- ... lje-36979/
Texaco-Valvoline DEX/MERC ATF er den oljen Saab helte på sine flasker og selger til overpris. Men det er vel antakelig ikke så mange som vet.Ingvar N629 skrev: Hei,
vet at den biltemaolja har blitt brukt når annet ikke har vært å oppdrive, uten problemer. Men skal man gjøre rett, så følger man serviceboka. Jeg har brukt en Texaco-olje noen ganger, denne er DXIII mineral og har vært å få kjøpt hos YX-stasjoner. Vet ikke om den er å få tak i nå.
Bare sånn at du vet det: Biltemas DX3 oppfyller faktisk GM Dexron IIIG som er etterfølgeren til GM Dexron IIIH. Så dra inn furtegjeipen. Du Arne N79 er en av svært få Saab-eieren som havner i kategorien ufyselig. Jeg har møtt mange ordentlige Saab-folk som saab-eier i 30 år. Heldigvis ikke så mange som deg...Arne N79 skrev:Når bilen din skal ha mineral olje, så skjønner jeg ikke at du spør om du kan bruke noe annet. Men hell på hva du vil å se hvor det bærer hen.Sjøl bruker jeg Elf G3 som er en mineral olje som disse kassene skal ha. Og hvis du melder deg ut av klubben p.g.a. sånne som meg, så hmm. Og når du har kjøpt din olje så renner det ut ca. 3,5 liter.
Folk jeg har vært i kontakt med her på forumet har brukt å oppføre seg og vært hyggelige. Vi har vært spart for folk med Facebook-syka...Arne N79 skrev:Visste ikke at man ble hårsår av å eie Saab over tid
Takk HelgeHelge skrev:Har brukt Biltema-olje på min 00 i alle år. 340.000 bekymringsløse km.
Jeg visste heller ikke at man ble ufin av å eie Saab over tid.Arne N79 skrev:Visste ikke at man ble hårsår av å eie Saab over tid