Tenkte å kjøre et par mil med en billig olje en eller to ganger etter rensen, for å få ut dieselen og annen løs møkk. Bytter selvsagt filter flere ganger underveis, og renser bunnpanna og sila skikkelig.
Det jeg lurer på, er om jeg kan bruke en grisebillig mineral/halvsyntetisk 10W-30/10W-40 olje etter rensen? Det er jo bare en par mil det er snakk om. Eller MÅ jeg holde meg til spesifikasjonene (som dermed medfører at jeg må gå for en "dyr" fullsyntetisk)? Vil jo så klart gjør dette billigst mulig

En annen ting. Jeg har bilen på foreskrevne servicer på merkeverksted (pga. stempel i boka

Altså: Blir det kluss av å bytte mellom to forskjellige viskositeter annenhver gang?
Hvis en olje oppfyller GM-LL-B-025, men ikke GM-LL-A-025, kan den da IKKE brukes på min bil? Tenker hovedsaklig på sludge-problematikken.
Sikkert mye dumme spørsmål her, men det tåler jeg å høre
