Jeg merker ikke noe til at dørlåsen er treg når jeg bruker utvendig døråpner. Ikke er den særlig treg innvendig heller.
Den innvendige døråpneren knakk når jeg skulle åpne døren. Den virker altfor tynn i godset der den tar tak i den lange stål-staget som går til selve dørlåsen og det var der disse tar tak i hverandre at døråpneren knakk.
Monterte en annen brukt innvendig døråpner og den knakk den også etter kun 5 gangers bruk.
Men den er ikke spesielt treg å dra, det er ingen ulyder i og kjennes presis og veldig lik å bruke som døren på passasjersiden.
Har foreløpig ikke demontert selve dørlåsmekanismen i døren.
Forslag?
Dørlås OG9-3 1999. Innvendig døråpner knekker på førerdør.
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Dørlås OG9-3 1999. Innvendig døråpner knekker på førerdø
Frisker opp denne.
Noen som kjenner til hvorfor dørmekanismen er for tung, eller n
oen modifiseringer som kan gjøres?
Noen andre i det hele tatt som har fått brukket den innvendige døråpneren?
Begge bakdørene er vesentlig lettere i døråpningsmkanismen enn begge fordørene. Det kan jo ha noe med at bilen kan låses opp ogigjen med nøkkel på begge fordørene.
Noen som kjenner til hvorfor dørmekanismen er for tung, eller n
oen modifiseringer som kan gjøres?
Noen andre i det hele tatt som har fått brukket den innvendige døråpneren?
Begge bakdørene er vesentlig lettere i døråpningsmkanismen enn begge fordørene. Det kan jo ha noe med at bilen kan låses opp ogigjen med nøkkel på begge fordørene.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Dørlås OG9-3 1999. Innvendig døråpner knekker på førerdø
Når noko knekk er det jo vanligvis svakaste punktet som gir seg. Kan ikkje gi deg anna tips enn å demontere panelet og sjå korleis dei ulike staga går når du åpna/lukkar. Er nok at eit stag står feil eller er deformert...