Lekker servoolje som juling fra styresnekka venstre side. Lurer på om det er bryet verdt å skulle restaurere denne eller om det like greit å skaffe en ferdig overhalt. Noen som har erfaringer på noen av alternativene? Ser noen amerikanske steder som selger overhalt- de vil gjerne ha core tilbakesendt. Kanskje man kan slippe det- like billig å betale et gebyr som å sende den gamle tilbake.
Tenker å skifte servoslanger og evt servopumpe i samme slengen. Samt motorfester og et lite "støtteløft" på motoren så jeg får byttet veivakselsensoren som også er kaputt.
Styresnekkelekkasje OG900
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Styresnekkelekkasje OG900
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Styresnekkelekkasje OG900
Det er en grei sak å overhale, pfs har overhalingssett. Så lenge godset er helt, da. Var vel noen versjoner som fikk slitespor i aluminiumen, mens det var brukt stål i andre om jeg husker rett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan