motorbytte ng9-3
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
motorbytte ng9-3
Noen som vet om motorbytte i Ng9-3 er høvelig likt som i en 9-5 eller og9-3? Dvs fungerer det med elefant her også?
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: motorbytte ng9-3
Det går, men det er veldig trangt å løfte motoren opp hvis du ikke vil tappe gassen fra AC-anlegget.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: motorbytte ng9-3
egentlig smart å gjøre dette som beskrevet i wis da med det utstyret det krever. Synes det egentlig er trangt nok med elefant på 9-5Ingvar N629 skrev:Det går, men det er veldig trangt å løfte motoren opp hvis du ikke vil tappe gassen fra AC-anlegget.

9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
Re: motorbytte ng9-3
Jeg synes det er bedre plass å ta motoren opp på 9-3 enn på 9-5. Tok motoren ned på 9-3 før, men nå tar jeg den opp.
Det største problemet jeg har støtt på de gangene jeg har gjort dette er å få endeleddene til å slippe.
Jeg løsner AC-pumpen og skrur av braketten bak som motorfestet sitter i.
Men det handler jo erfaring og hvor mange ganger man har gjort det før. Fra motoren er løs til den er ute av bilen og står på garasjegulvet bruker jeg ca 4 min. Alene.
Motsatt vei tar ca 6 min.
Du må gjerne ringe hvis du vil ha noen tips.
Det største problemet jeg har støtt på de gangene jeg har gjort dette er å få endeleddene til å slippe.
Jeg løsner AC-pumpen og skrur av braketten bak som motorfestet sitter i.
Men det handler jo erfaring og hvor mange ganger man har gjort det før. Fra motoren er løs til den er ute av bilen og står på garasjegulvet bruker jeg ca 4 min. Alene.
Motsatt vei tar ca 6 min.
Du må gjerne ringe hvis du vil ha noen tips.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.