Jeg har en 9-5 som må sies å bite greit fra seg på bane. Jeg har hengt godt på en NSX rundt Våler med den, holdt unna for en del sinte biler på ACR og kjører lett forbi originale utgaver i yttersving på bane. Min er en sedan. Jeg har aldri kjørt stasjonsvogna på bane, men jeg har kjørt mye 9-5 stasjonsvogn og jeg synes det kjennes godt at de er tyngre i ræva og understyrer mer enn sedan, så de er nok et litt dårligere utgangspunkt, men vil tro man kan trylle bort mye av dette med hjulvinkler. Krengehemmere gjør også mye, og hvis du mener alvor så kan du lage deg egne krengehemmere med kniver bak som kan justeres slik at den vil slippe tidligere bak og dermed bli mer nøytralstyrt.
På min har jeg følgende understell:
SAS krengehemmere, 25mm foran og 22 mm bak. Dette gjør mye.
Quaife diff i girkassa, gjør også mye for muligheten til å balansere bilen med gassen
Bilstein sport/B6 dempere
Std Aero fjærer. Denne fjær/demperkombinasjonen synes jeg er flott. For dønn slett asfalt kunne det sikkert vært stivere fjærer også, men så fort det blir ujevnheter synes jeg fjæra blir for stiv i forhold til demperen, og man mister både grep og komfort.
Powerflex foringer rund baut, også i subframen
K-mac camber foringer bak, for enkel justerbar cambervinkel
Baneslicks på bane (helt utrolig hva disse gjør)
Jeg har montert et fjærbeinsstag, men merker ikke stort til det.
Hjulvinklene mine er justert for svingkjøring og svingrespons, med relativt mye toe-out. Det går litt utover stabilitet og torque-steer, men med LSD-diff er det jo bare å gi på så mye at begge hjula spinner, og da går den rett

Jeg har en del motor i min, men du får mye moro med steg 1 trim og et godt understell. Men kost på den en bedre intercooler.
Ellers må du ha BREMSER, BREMSER, BREMSER
EDIT: Hva med å selge 9-5en og heller koste på understellet på en 9-3SS? Eldre utgaver av disse er også billige, så det blir billig bil ut og billig bil inn. 9-3SS har i utgangspunktet bedre svingegenskaper og et stivere karosseri.