Beregning av kabeltverrsnitt DC.

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Kennethd
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 72
Registrert: 28 okt 2007, 09:23
Medlemsnummer: N1229
Navn: Kenneth Dørum
Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
Sted: Svolvær

Beregning av kabeltverrsnitt DC.

Legg inn av Kennethd » 04 apr 2015, 07:03

Er det en elektriker her som kan forklare fremgangsmåten for å beregne kabeltverrsnitt for DC 12V 24V?
Normalbelastning og maksbelastning
Eller en link til korrekt fremgangsmåte.
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002

Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 942
Registrert: 05 nov 2013, 23:08
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.

Legg inn av Kato » 04 apr 2015, 10:31

Kanskje er det noe slikt du etterspør: http://eikensbilstereo.no/cms.php?id_cms=10 ?
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.

Kennethd
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 72
Registrert: 28 okt 2007, 09:23
Medlemsnummer: N1229
Navn: Kenneth Dørum
Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
Sted: Svolvær

Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.

Legg inn av Kennethd » 05 apr 2015, 18:19

Perfekt. Det var det jeg var ute etter. Hva er godtatt spenningsfall i 12V DC anlegg?
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002

Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 942
Registrert: 05 nov 2013, 23:08
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.

Legg inn av Kato » 05 apr 2015, 18:56

Med et batteri i god stand og vel fungerende lading mener jeg 0,3V er ett tall, mens Eikens Bilstereo, som du ser, antyder maksimum 0,5V.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.

Svar