Får feilkodene P0134 og P0300
Bilen går ujevnt på tomgang og for magert.
Har søkt på nettet og funnet informasjon på det svenske forumet.
Da var problemet jordingsfeil på den fremre lamdasonden.
Hvordan kan jeg lete meg frem og er det eventuelt best å forsøke å bytte sensoren først.
Har også registret AMUL og LAMB verdier på opptil 2500 i SID
Er det andre verdier open SID jeg kan kontrollere.
http://forum.saabturboclub.com/showthre ... -och-p0300
Feilkode P0134 og P0300
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feilkode P0134 og P0300
I og med at du har P0134 så er det jo rart at du har en verdi å lese av i Open SID. Mål motstandsverdi mellom lambdaens jord og sikker jord, har du motstand her så får du se over jordpunktene på innsuget og termostathuset, samt mellom girkasse (to stk) og karosseri. Det KAN selvsagt være et problem med selve sonden også, men det er sjeldent at den viser feil, spesielt at den viser så mye feil. Sjekk heller i andre enden, let etter falskluft og sjekk avvik på luftmassemåler. Kan fort bli en sak for noen som vet hva de gjør, men det kan også være veldig enkelt.
Amul bør ligge innenfor +/-400. Du kan forsøke å ta av kontakten til LMM, slette adapsjonsverdier og se hva du da får av Lamb-verdi (skal pendle rundt null på tomgang eller stabil motorlast).
EDIT: Mål også ohmverdi i selve ledningsnettet, det kan være brudd eller dårlig kontakt en plass. Mener å huske at begge sondene (alle T7 motornett er klargjort for to sonder) har et felles koblingspunkt som går videre til jord.
Amul bør ligge innenfor +/-400. Du kan forsøke å ta av kontakten til LMM, slette adapsjonsverdier og se hva du da får av Lamb-verdi (skal pendle rundt null på tomgang eller stabil motorlast).
EDIT: Mål også ohmverdi i selve ledningsnettet, det kan være brudd eller dårlig kontakt en plass. Mener å huske at begge sondene (alle T7 motornett er klargjort for to sonder) har et felles koblingspunkt som går videre til jord.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan