Jeg har planer om å bytte ut alle setene i bilen min. Er det forskjellige bakseter i sedan og stasjonsvogner? Og passer seter fra en 2002 modell i en saab 2000 modell? På finndel.no står det at fase 2 begynte i 2001, men de byttet kanskje ikke ut setene?
Jeg har fått ut framsetene, men ser ut til at det er litt mer komplisert å ta ut baksetene. Er det noen som har en guide til hvordan man gjør det? Skal den røde clipsen bare klippes av?
Framsetene er like på sedan og stasjonsvogn fra 1998 til 2010.
Baksetene er ikke like. Sedan passer kun i sedan.
Det kom nye seter i 2002. Disse er mye bedre å sitte i og har mye bedre sidestøtte enn de gamle.
De røde er bare å ta av. Da er sitteputen løs.
På seteryggen på passasjersiden (den korte) er det en klips du må vippe rundt. Bruk hammer og skrujern.
På den lange seteryggen skrur du ut bolten som sitter i festet i midten. Så må setet vippes framover. Det skal stå i en spesiell vinkel. Da løsner det, og det er bare å dra det rett ut.
Husk å koble fra batteriet når du fjerner framsetene. Det sitter airbags i dem.
Takk for hjelp! Så hvis jeg forstår deg rett kan jeg bruke seter fra en 2002 sedan modell i en 2000 sedan modell? Det er samme festemåte? Eneste forskjellen er at de er bedre å sitte i?
Jeg har framstoler med minne og vifter fra 2004 i min 2000 modell 9-5
Passet rett inn men jeg måtte trekke frem noen nye ledninger som + før og etter tenningsnøkkel. I-bus droppet jeg da jeg ikke så noe behov for at speilene skal justere seg automatisk.
I tillegg måtte det legges en ledning mellom venstre og høyre stol.
Koblingssjema fikk jeg fra ANA i Trollhettan.