Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 14 mai 2015, 22:36
Hvordan ville det vert med skrudde fram skjermer på og900 kontra punktsveiset ?
Ville det blitt like solid med skrudde/poppa skjermer ?
lurer også på om noen vet om et og900 karosseri blir svakere i konstruksjonen uten framskjermene. og om karosseriet kan bli skjevt av å bli flyttet rundt på uten framskjermer. er da snakk om ett ribba karosseri.

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 13 jun 2015, 21:18
ingen som har en formenig om dette ?
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
ut218
- 1,5 bar

- Innlegg: 473
- Registrert: 23 apr 2004, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av ut218 » 14 jun 2015, 10:09
Kanskje det går med greit hvis det limes også. Skjermen er jo med å stabilisere fronten. Det er ikke bare en pynteting.
2002 9-5 Aero automat
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 16 jun 2015, 23:05
ut218 skrev:Kanskje det går med greit hvis det limes også. Skjermen er jo med å stabilisere fronten. Det er ikke bare en pynteting.
Lekte litt med tanken om glassfiber skjermer. Skrudde/poppa og eventuelt limt også. Men dumt å begi seg ut på det hvis det ender opp med att bilen blir en banan

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo