Et supert forum dette. ..
Motorlampa lyser med jevne mellomrom og leser ut feilkode P0502, ser det har med Speed sensor å gjøre. I tillegg fungerer ikke Cruisecontrollen. Synes som alt virker når jeg går inn og leser faktiske verdier i CC systemet. Alt ellers synes å virke som det skal. Ligger feilen på ABS - sensorene (ABS lampa lyser ikke) eller er det en føler på kassa ? Dette er en - 01, 9 -5 med B205E motor, manuell kasse. Noen tips der ute ?
VSS signal til ECM
Moderator: Moderatorer
-
VSS signal til ECM
Hei
Er det noen som vet hvor VSS henter signalet hen i en 9 - 5, 2001 B 205 E ? Og hvilken pinkontakt i ECM jeg kan måle det på ? Får stadig feilkode p 0502 som tyder på dårlig signal eller mangel på impuls. Litt rart når både ABS og speedometer virker. (Om impulsen kommer fra en av ABS - sensorene på hjula).
Er det noen som vet hvor VSS henter signalet hen i en 9 - 5, 2001 B 205 E ? Og hvilken pinkontakt i ECM jeg kan måle det på ? Får stadig feilkode p 0502 som tyder på dårlig signal eller mangel på impuls. Litt rart når både ABS og speedometer virker. (Om impulsen kommer fra en av ABS - sensorene på hjula).
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: VSS signal til ECM
Hvor det kommer fra, beror på om det her gjelder med - eller uten TC. Med TC går signalet over P-Bus, uten går det fra pinne #25 på ABS-modulen til #64 på Trionic. Dette signalet benyttes kun av ECM, og med P0502 satt tyder dette enten på brudd / vakkelkontakt ifm. ledningen - eller utgangstrinnet i ABS-modulen.
Spedometer og ABS benytter andre innganger.
Dette er vel en "dobbelposting"; du burde heller ha "bumpa" den første tråden din om dette emnet
Spedometer og ABS benytter andre innganger.
Dette er vel en "dobbelposting"; du burde heller ha "bumpa" den første tråden din om dette emnet

2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Slått sammen emner 

-
Det er en uten TC. Kan dette forårsake at Cruisecontr ikke virker ?
Kan nok være trøbbel med ledningsnettet iom motor har vært skifta og fikk nok litt strekk på ledningene.
Såpass ny på forumet så at det ble dobbelposting er pga jeg ikke fikk noe svar på første. Men om reglene er slik at jeg skal slette den forrige så vet jeg det....
Kan nok være trøbbel med ledningsnettet iom motor har vært skifta og fikk nok litt strekk på ledningene.
Såpass ny på forumet så at det ble dobbelposting er pga jeg ikke fikk noe svar på første. Men om reglene er slik at jeg skal slette den forrige så vet jeg det....
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det går bra! Post heller ny info inn i den tråden du har laga, slik at du fyller på med relevant info. Når du postar i tråden vil den igjen gå øverst i forumet, ergo samme effekt som en ny post.Luckystrike skrev:Såpass ny på forumet så at det ble dobbelposting er pga jeg ikke fikk noe svar på første. Men om reglene er slik at jeg skal slette den forrige så vet jeg det....

- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Det gjør det - og i tillegg kan (skal) du med manuell girkasse kunne erfare redusert dreiemoment når det skjer.Luckystrike skrev:Det er en uten TC. Kan dette forårsake at Cruisecontr ikke virker ?
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
-
Det kan gi mening, synes den virker noe lat ifh til min forrige 9 - 5, selv om det var en B235 E og automat. Denne har manuell, ja, og jeg lurte rett og slett på om det var noe feil med turbotrykket. Gjerne fordi jeg fikk trøbbel med tetting på røret ut fra turboen. Men her har vi kanksje forklaringa..