Min er 2004 modell,
Later til at det er flest defekter på clutchen på klima-kompressoren i forhold til selve kompressor
Bilen har gått 140.000 km. CLutchen får 12 V., men det pumpes ingen kulde ut. Gassen er etterfylt.
Mest vanlig at clutchen ryker på A/C kompressor 9-3 SS?
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Mest vanlig at clutchen ryker på A/C kompressor 9-3 SS?
Noen som har byttet clutch på Sanden kompressor? Kan det gjøres uten å løsne slangene til den?
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Mest vanlig at clutchen ryker på A/C kompressor 9-3 SS?
Tommy D. har lagt ut ny for salg på FB for kr 2500
https://www.facebook.com/groups/629241440449812/
Nye orginale ac kompressorer
kr 2500 – Enebakk
Pris pr stk.
2 stk til 2003-2010 9.5
Delenr: 5048368 / 12758380
1 stk til 2004-2008 9.3 ss
Delenr 12759394.
1 stk til 1998-2002 9.5
Delenr 4541207
https://www.facebook.com/groups/629241440449812/
Nye orginale ac kompressorer
kr 2500 – Enebakk
Pris pr stk.
2 stk til 2003-2010 9.5
Delenr: 5048368 / 12758380
1 stk til 2004-2008 9.3 ss
Delenr 12759394.
1 stk til 1998-2002 9.5
Delenr 4541207
"Alt" fra totakt til turbo
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Mest vanlig at clutchen ryker på A/C kompressor 9-3 SS?
Hjertelig takk! Fantastisk! Hentet den i dag. Har ikke tid til å bruke Facebook, men jeg skjønner jeg går glipp av noe av og til...
Tommy nærmest frarådet å forsøke å bytte clutch på kompressoren.
I følge ebay-rådene er det veldig vanlig at den magnetiske clutchen ødelegges og der selges clutch-bytte kit.
Hvordan forhindre at magnet-clutchen ruster i stykker?
Så vidt jeg skjønner kobles de ikke inn ved lave temperaturer og da kan det gå en hel vinter uten at den kobles inn... Er det ingen mulighet til manuell overstyring?
Har tenkt på å lage en parallel kabel fra batteriet med bryter og sikring som kan koble inn magnet-clutchen i noen sekunder mens man står ved motoren slik at den blir brukt
Tommy nærmest frarådet å forsøke å bytte clutch på kompressoren.
I følge ebay-rådene er det veldig vanlig at den magnetiske clutchen ødelegges og der selges clutch-bytte kit.
Hvordan forhindre at magnet-clutchen ruster i stykker?
Så vidt jeg skjønner kobles de ikke inn ved lave temperaturer og da kan det gå en hel vinter uten at den kobles inn... Er det ingen mulighet til manuell overstyring?
Har tenkt på å lage en parallel kabel fra batteriet med bryter og sikring som kan koble inn magnet-clutchen i noen sekunder mens man står ved motoren slik at den blir brukt