Case closed

bilen er testet og den fungerer turbosnoooopt.
Jeg fulgte den nevnte smørbrødlista og fant følgende feil:
1. O-ringen rundt aluminiumsrøret var steinhard og det var kanonlett å trekke røret ut av innsugsrøret. Jeg byttet den ut med ny ring og vips var det treig og tett.
2. Noen må ha fetla det til ved montering av innsugsrør inn i turbo'en. Store deler av o-ringen (50 mm i indre diameter) var borte og dermed var det duket for falskluft. At klemringen var ødelagt og kun hang og slang hører og med.
3. Det nevnte plast-t-stykket var i orden, men gummislangen (med to ulike diametere) var sprukket - og som den nissen jeg er så fikk Sicaflex duge

4. En tyyyyn slange som gikk fra en "klokke" ved radiator-området og over til noe lurt ved torpedoveggen var morknet. (De rette betegnelsene får jeg lære meg

)
Så dett var dett:
- lesing av smørbrødliste
- noen timers skruing
- kr 255 i pakning og klemring og SAAB'n går slik den skal
Nå så jeg

Problemene jf lista var fra fig 5, 6 og 11. Jeg hadde ikke nok 4 mm slanger - så det blir helgejobben.