Er det mulig å skifte ut kanalene på 9-5? Det er snakk om rust rundt festene til sideskjørtet som har krøpet et greit stykke og laget kjeks noen steder.
Klarer ikke å se så godt i EPC om det er å få tak i kanal som løs del. Kanskje det er like greit å lage de nødvendige platebitene selv?
Skifte kanal 9-5
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Skifte kanal 9-5
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Skifte kanal 9-5
Hvis det ikke er veldig mye, så ja.Kristian N2215 skrev: Kanskje det er like greit å lage de nødvendige platebitene selv?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Skifte kanal 9-5
Det er det jeg er litt redd for. Det er derfor jeg spør. Men alt skjules jo av sideskjørtet, så rent visuelt er det ingen fare.Ingvar N629 skrev:Hvis det ikke er veldig mye, så ja.Kristian N2215 skrev: Kanskje det er like greit å lage de nødvendige platebitene selv?
Ble litt skremt når jeg leste om dette i WIS. Ganske strenge prosedyrer mtp. Kollisjon bla.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 18 okt 2014, 22:01
- Medlemsnummer: N2823
- Bil: 2002 Saab 9-5 2.0t stv.
- Sted: Oslo
Re: Skifte kanal 9-5
Hei, fikk du gjort noe med kanalen? Får man tak i løse kanaler?
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Skifte kanal 9-5
Sånn som jeg har skjønt så må man kjøpe komplett a-stolpe, b-stolpe og bakskjerm for å få hele kanalen.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 18 okt 2014, 22:01
- Medlemsnummer: N2823
- Bil: 2002 Saab 9-5 2.0t stv.
- Sted: Oslo
Re: Skifte kanal 9-5
OK, takk. Får prøve å mikke til noe selv.
Re: Skifte kanal 9-5
En anbefaling til alle med kanalskjørt. Plukk dem og innerskjermene ned. Alle skrufester er utrolige rustkilder. Pinneskruene sørger for at rusten kryper innunder lakken over hjulhus og kanaler. Surt når det oppdages litt seint. Sikkert lurt å tectylere disse områdene innimellom. Konsoller for demperne bak ruster også utrolig godt på innsiden, og området innenfor konsoller er utsatt. Skulle bytte demperne bak og så baller det bare på seg. Trist syn og mye arbeid.
2002 9-5 Aero automat
Re: Skifte kanal 9-5
Pinneskruene ser ut til å være i kobber. Derfor de knekker så lett. Ble ihvertfall kobberfarget fine og blanke når jeg la syre på dem.
2002 9-5 Aero automat