Good day turned bad....

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Good day turned bad....

Legg inn av Saab900STCR » 02 mar 2005, 21:36

Dagen började fint när jag sufade in på netbanken och ser att mina försäkringspengar äntligen(4år och 6månader efter olyckan) har gått in på konto.
Hade timme hos min läkare kl. 13 och det gick fint.
När jag kommer ut så startar bilen men dör efter 1/2 sekund.
Vad F** nu då?
Lyfter på baksätet, inget ljud från soppapumpen.
Checkar alla säkringar, hela.
En kompis jobbar på en F*rd-verkstad som ligger 20m bort, lånar multimeter av honom.
Ingen ström till pumpen.
Hmmm... Troligen relät då?
Kan ju inte stå mitt i Hokksund och skruva heller, får en annan kamrat att bogsera hem mig och bil.
Får en tredje kamrat att komma ner från Kongsberg med nytt relä.
Bilen startar ändå inte.
Mörkt å kallt ute....
Går in, tar mig en kaffe å skriver av mig min frustration.
Jag skulle ju åka till sverige i morgon och börja bygga....
Enda frågan som kvarstår: Hur ska jag få bilen till en Saab-verkstad i morgon?

Mvh från en trött å frusen Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 02 mar 2005, 21:51

føler med deg :roll:

skal ta deg med i kveldsbønna :wink:
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 02 mar 2005, 22:40

Alex har lovat hjälpa mig i morgon. :D
Så slutar kanske historien bra ändå....


Mvh en lite gladare Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 298
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av knut N458 » 02 mar 2005, 23:14

Uffda. Nå som det er så kaldt.
Tok en titt i Bentleyen. Et utall varianter, men felles for dem alle er at det er to relé! Et hovedrelé og et pumperelé. Begge foran høyre dør. Funker ikke hovedreléet vil ikke pumpereléet trekke. Trekker ikke hovedreléet er muligens elektronikkboksen syk. Og har du en 88 eller eldre 900 finnes også en turbotrykkbryter som bryter strømmen til spolen på pumpereléet. Hvor den er plassert vet ikke jeg, men du kunne jo prøve å forbikople den om du finner den (brun/fiolett ledning muligens). Ellers kan du tjuvkople en plussledning til klemme 86 på pumpereléet. Da må pumpa starte. Husk sikring på tjuvkoplingen!

Lykke til :)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 02 mar 2005, 23:45

Ng900 detta, men dom har oxo 2 rele'....
Vi får se vad det blir i morgon när det är ljust ute....

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 03 mar 2005, 16:47

Tack vare den snälla Alex som körde mig för att hämta ny bränslepump så går bilen igen!
Tusen Tack för hjälpen!

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar