Bilen gikk perfekt fram til den ene dagen den nektet å starte. Det var en fuktig dag med 3 grader vel og merke.
Det skal også sies at bilen var noe treg til å starte opp når den var kald når den fungerte. Dette var/er ikke et batteriproblem da batteriet er helt nytt (Varta 74Ah).
Har testet flere DIC'er som jeg vet var gode, byttet CPS, skannet for feilkoder der det dukker opp en p1640 kode. Googlet litt rundt og ble bedt om å se på sikkringer. Alle er fine. Testet dem alle. Siste jeg ikke har gjort er å gå over relè'er. I følge Auto Elite Ski (Saab Forhandler) så hadde jeg ikke fått opp noe lys på instrumentene.
Snakket med SpeedParts. Dem sa jeg skulle gå over et rør som går til en T som ofte kan sprekke til bensinpumpa. Alt er i orden der også.
Bilen får pittelitt gnist får du prøver å starte den, så nekter den å prøve noe mer. Da går bare startmotoren. Lukter også veldig rikt av den lille eksosen som kommer ut av eksosanlegget når man prøver å få start.
Ingen hittil har kommet med noe skikkelig svar på hva som kan være feilen.
Takk!

Gabriel
Ski, Akershus.
Saab 9-5 2.3t 2003 m/xeon, skin, 5t automat med manuell gir.