Tenker på et lite "morroprosjekt" på min 99' 9-5 2.0t.
Vurderer å flytte LMM over på trykksiden for å montere åpen dump. Noen erfaringer med tanke på hvordan motorstyringen takler dette? Ser Nordic Performance gjør dette mye (feks: http://www.garaget.org/?car=185572), men usikker på hvordan det vil fungere på en tilsynelatande original motor.
Jeg tenker at dette ikke vil være optimalt med tanke på at man setter LMM i "en ny luftstrøm"(?) men er tydeligvis en del som har fått dette til å fungere utmerket
LMM på trykksiden, T7
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 20 des 2014, 02:10
- Medlemsnummer: N2933
- Navn: Kenneth Daaland
- Bil: 99' Saab 9-3
- Sted: Trondheim
LMM på trykksiden, T7
M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: LMM på trykksiden, T7
Nei, nei, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 20 des 2014, 02:10
- Medlemsnummer: N2933
- Navn: Kenneth Daaland
- Bil: 99' Saab 9-3
- Sted: Trondheim
Re: LMM på trykksiden, T7
Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar?Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: LMM på trykksiden, T7
Jeg har selvfølgelig aldri gjort dette, da det sier seg selv at dette fungerer dårlig, spesielt over tid.Daaland skrev:Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar?Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: LMM på trykksiden, T7
Tror du kan stole 101% på svaret til Ingvar her. Er ikke en god idè
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero