Spionbilder av ny SAAB 9-5
Moderator: Moderatorer
Spionbilder av ny SAAB 9-5
Noen vinterbilder fra litt avstand...
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... ml#imorgon
Ikke den store forskjellen å se på disse bildene, men litt anderledes front og bakende.
sitat: "Samtidigt ökar effekten i Aero-modellen till närmare 280 hästkrafter."
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... ml#imorgon
Ikke den store forskjellen å se på disse bildene, men litt anderledes front og bakende.
sitat: "Samtidigt ökar effekten i Aero-modellen till närmare 280 hästkrafter."
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Bildene var jo så små at det er vanskelig å se noe spes. Uansett så er jeg mer spent på stasjonsvogna da familien skal økes
Regner med at min 99m 9-5 skal byttes rundt 08-09...

Regner med at min 99m 9-5 skal byttes rundt 08-09...
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Tja, utifrå bilda er det ikkje mykje å synes, men at grillen skal verte meir markant tek eg som eit gost teikn.
Når det gjeld nytt interiør so synes eg ikkje det er betryggande at det vert meir likt 9-3 SS, eg personlig synes det interiøret ser simplare ut enn 9-5 sitt eksisterande, ihvertfall i dei billigaste versjonane. Men dashbordet ifrå 9-3 Sport Hatch-konseptbilen takkar eg derimot jatakk til, både i femman og i 9-3 på litt sikt...
Når det gjeld nytt interiør so synes eg ikkje det er betryggande at det vert meir likt 9-3 SS, eg personlig synes det interiøret ser simplare ut enn 9-5 sitt eksisterande, ihvertfall i dei billigaste versjonane. Men dashbordet ifrå 9-3 Sport Hatch-konseptbilen takkar eg derimot jatakk til, både i femman og i 9-3 på litt sikt...
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Helt enig i at dette ikke er betryggende, jeg selv liker ikke dashbordet i 9-3 SS i det hele tatt.. Det er helt OK med navi, men 9-5 dashbordet er jo noe av det beste saab har lagd av dashbord... I 9-3 SS synes jeg det virker faktisk ganske simpelt...Hjelle, N6 skrev:Tja, utifrå bilda er det ikkje mykje å synes, men at grillen skal verte meir markant tek eg som eit gost teikn.
Når det gjeld nytt interiør so synes eg ikkje det er betryggande at det vert meir likt 9-3 SS, eg personlig synes det interiøret ser simplare ut enn 9-5 sitt eksisterande, ihvertfall i dei billigaste versjonane. Men dashbordet ifrå 9-3 Sport Hatch-konseptbilen takkar eg derimot jatakk til, både i femman og i 9-3 på litt sikt...
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Men paa 9-3 SS brukte de i hvertfall et tre-eika ratt m/alu. Synes naa det er mye toeffere enn mitt fire-eika, selv om det er pupper/utvekster og perforert skinn paa rattet mitt. Legger jo merke til at bayer'n sin 5-serie kommer med et 3-eika ratt (mulig som option->Hva vet jeg).
Ok da, saa har jeg litt ratt fetish da. Sammen med "ingen merker paa bilen"-fetish. Andre typer skal jeg ikke gaa naermere inn paa.
Ellers saa maa jeg si meg litt enig m/ Hjelle og Freshmaker hva angaar dashbord, uten aa ville saare noen. No hard feelings???
Ok da, saa har jeg litt ratt fetish da. Sammen med "ingen merker paa bilen"-fetish. Andre typer skal jeg ikke gaa naermere inn paa.
Ellers saa maa jeg si meg litt enig m/ Hjelle og Freshmaker hva angaar dashbord, uten aa ville saare noen. No hard feelings???
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
Jeg er enig i at materialet i 9-3SS dashbordet virker billigere og mer simpelt enn det i 9-5. Men jeg mener at 9-3SS interiøret er mye mer moderne enn 9-5. Fasongen er mer moderne og spesielt instrumentpanelet i 9-3 overgår 9-5. Jeg synes faktisk at 9-5 interiøret begynner å bli en anelse gammeldags.Freshmaker N237 skrev:Helt enig i at dette ikke er betryggende, jeg selv liker ikke dashbordet i 9-3 SS i det hele tatt.. Det er helt OK med navi, men 9-5 dashbordet er jo noe av det beste saab har lagd av dashbord... I 9-3 SS synes jeg det virker faktisk ganske simpelt...Hjelle, N6 skrev:Tja, utifrå bilda er det ikkje mykje å synes, men at grillen skal verte meir markant tek eg som eit gost teikn.
Når det gjeld nytt interiør so synes eg ikkje det er betryggande at det vert meir likt 9-3 SS, eg personlig synes det interiøret ser simplare ut enn 9-5 sitt eksisterande, ihvertfall i dei billigaste versjonane. Men dashbordet ifrå 9-3 Sport Hatch-konseptbilen takkar eg derimot jatakk til, både i femman og i 9-3 på litt sikt...
MVH
Jørgen
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Er det jeg har hørt fra sikre kilder som har sett bilen live så er lysene foran mer dratt over panseret (mer lik bmw , se også opel vectra samt cadillac BLR). Grillen blir som sagt mer markert og litt dratt ned gjennom fangeren (litt ala audi). Bak blir lysene også litt mer ala audi både på stasjonsvogna samt sedan.
Øvrig eksteriør ingen endring.
Interiør tar litt av 9-3 preg hva gjelder stoff/sete farger.
Motorer blir som kjent den nye 1,9 tid 150hk, nye alu 2,0 motor som står i 9-3, samt en 2,4 tid kommer noe senere. I tillegg aero versjon med 280 hk basert på 2,0 alumotoren.
Øvrig eksteriør ingen endring.
Interiør tar litt av 9-3 preg hva gjelder stoff/sete farger.
Motorer blir som kjent den nye 1,9 tid 150hk, nye alu 2,0 motor som står i 9-3, samt en 2,4 tid kommer noe senere. I tillegg aero versjon med 280 hk basert på 2,0 alumotoren.
-05 9-5 estate vector sport
Jeg har lest at 9-5 fortsatt vil bruke den gode gamle Saab-motoren med blokk i støpejern.twi900 skrev: Motorer blir som kjent den nye 1,9 tid 150hk, nye alu 2,0 motor som står i 9-3, samt en 2,4 tid kommer noe senere. I tillegg aero versjon med 280 hk basert på 2,0 alumotoren.

Hvis man først skal dytte alu-motoren nedi, kan man jo like gjerne også bruke den nye V6en i toppmodellen.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
jeg er litt tilhenger av " if it works dont fiks it " så jeg liker 9-5 interiøret veldig godt. Jeg tror ikke kokkpitten i et fly har endret seg så mye de siste 30 årene bare innholdet, så det BMW/opel inspirerte dasjbordet i 9-3 SS synest jeg ikke så veldig godt om. Kvalitets følelsen synest jeg også er dårligere hos 9-3 en.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
BMW/Opel inspirert ?frkristiansen skrev:jeg er litt tilhenger av " if it works dont fiks it " så jeg liker 9-5 interiøret veldig godt. Jeg tror ikke kokkpitten i et fly har endret seg så mye de siste 30 årene bare innholdet, så det BMW/opel inspirerte dasjbordet i 9-3 SS synest jeg ikke så veldig godt om. Kvalitets følelsen synest jeg også er dårligere hos 9-3 en.
og du har kjørt mye 9-3 ss skjønner jeg .
Har hørt av mange at 9-3 ss har mange like brytere som opel.Dette er en myte .Jeg ble litt overasket da jeg tok meg en tur til opel for og finne ut om dette stemte .Jeg fant 1 stk bryter som var lik (speil justeringen )
Det provoserer faktisk når folk sier et ss er lik vectra ,for da har de ikke kjørt saab ss
mvh
Kasper
Sist redigert av Troll R den 15 mar 2005, 14:28, redigert 1 gang totalt.
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
9-3 er ikke lik vectra, om den er inspirert av noe kansje BMW (kansje ikke den verste å bli inspirert av??)... Men synes bilen har et saab dashbord, ikke noe annet, tydelig saab.. Men allikavel liker jeg 9-5 bedre.. Kjørt endel både corsa/astra/vectra/vivaro av diverse årgang og må si at saab ligner ikke på noen av disse..
Kasper: speilbryteren har vel vært lik fra 1994 mellom saab og opel..
MVH
Jørgen
Kasper: speilbryteren har vel vært lik fra 1994 mellom saab og opel..
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX
Spionbilder 9-5
Hei,
Har kjørt 9-3 SS snart 2 år med 22,000 km. Har ikke noe å si på kvaliteten.
Siste uke hadde jeg en 9-5 Vector estate som leiebil for 4 dager. En 2005 modell.
Etter disse dagene og 500 km kan jeg ikke forstå at noen synes 9-5 er bedre valg.
Først er interioren mye simplere og gammeldags enn hos SS. Kvaliteten på plast er ikke så påkostet som på SS. Også funksjonaliteten på forskjellige knapper og funksjoner er ikke tilfredstillende. Gammelt og enkelt .
I tillegg synes jeg at oppførselen på veien og mer bråkete motor ved akselerasjon forklarer hvorfor SAAB sliter med salget på 9-5. Estate har vært en salgs suksee for SAAB , men jeg er tvil om denne bli like mye aktuell når SC kommer på markedet.
En helt idiotisk ting, det var ikke denne lille luken mellom settene som man kan bruke for ski . Disse måtte vi legge opp på deksellen og mellom settene.
Å komme tilbake til 9-3 SS var en glede.
Har kjørt 9-3 SS snart 2 år med 22,000 km. Har ikke noe å si på kvaliteten.
Siste uke hadde jeg en 9-5 Vector estate som leiebil for 4 dager. En 2005 modell.
Etter disse dagene og 500 km kan jeg ikke forstå at noen synes 9-5 er bedre valg.
Først er interioren mye simplere og gammeldags enn hos SS. Kvaliteten på plast er ikke så påkostet som på SS. Også funksjonaliteten på forskjellige knapper og funksjoner er ikke tilfredstillende. Gammelt og enkelt .
I tillegg synes jeg at oppførselen på veien og mer bråkete motor ved akselerasjon forklarer hvorfor SAAB sliter med salget på 9-5. Estate har vært en salgs suksee for SAAB , men jeg er tvil om denne bli like mye aktuell når SC kommer på markedet.
En helt idiotisk ting, det var ikke denne lille luken mellom settene som man kan bruke for ski . Disse måtte vi legge opp på deksellen og mellom settene.
Å komme tilbake til 9-3 SS var en glede.
Sol