Hva er gjort med denne motoren? *annonse*

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Hva er gjort med denne motoren? *annonse*

Legg inn av Jørgen N237 » 01 apr 2005, 16:04

Hei..

Hva er gjort med denne motren? Men det er vel ikke mulig..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=700971

Mvh
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 01 apr 2005, 16:15

Tror ikke dette er noe å satse på hvis man skal ha en trofast tjener i noen år, med mindre man er bilmekaniker da! :?

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 02 apr 2005, 09:31

Den V6'ern er vel ikke noen höjdare sånn i utgangspunktet heller, jeg ville holdt meg unna.

EDIT: Regner med at det er Sensonic som beskrives som både F1 giring og Tiptronic på èn gang.. :wink:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 02 apr 2005, 10:15

Är nog automat på den tror jag....
V6 kom väl bara med automat....
Men jag kan ha fel som vanligt.... :absolute:

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 apr 2005, 10:29

Er nok automat på den.. Men det er jo en møkkamotor kvalitetsmessig, ihvertfall hvis det er samme motren som er i Opel.. Masse problemer der..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Saab_Prinsessa
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 64
Registrert: 04 des 2004, 01:00
Bil: Volvo 9-3 Aero
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Saab_Prinsessa » 02 apr 2005, 11:25

Automat ja! 6eren ble vel ikke levert med annet :?
Men jeg skjønte ikke det med at den var fabrikksenket, noen som gidder å forklare?
2006 9-3 Aero cab
1997 9000 Aero

Brukeravatar
Johnny
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 234
Registrert: 05 sep 2003, 01:00

Legg inn av Johnny » 02 apr 2005, 13:17

Det finnes vel 9000 også med V6-er, men dette var vel noen av de lyse hodene i Trollhättan fant på for å apelere til det amerikanske markedet.
Aner ikke om det er noe å satse på, men siden det snakkes lite om slike, så tyder vel mye på at det ikke er det. Der borte blir foresten, for de som ikke vet det, Saaben sett på som et statussymbol. Det er jo kanskje ikke rart. Siden man, dog kanskje en smule blottlagt for objektivitet, snakker om verdens beste bil. :lol:
Har man først eid en Saab, kan man ganske enkelt ikke hjelpe for entusiasmen. Man må ha Saab, bare må ha Saab! :D

Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!

Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 02 apr 2005, 19:48

Johnny skrev: Har man først eid en Saab, kan man ganske enkelt ikke hjelpe for entusiasmen. Man må ha Saab, bare må ha Saab! :D

Mvh
Johnny
Men fy F*** så bedritene jekk, jekkfeste og hjulvinne har blitt! :censored: :chainsaw: :angered: :pissed:

F1 giring? :? racing-gitter :? Men de må da ha montert en turbo eller en kompressor på den? Dobblewebber kanskje? Motoren yter orginalt 176 tror jeg...

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 02 apr 2005, 22:13

Kanskje litt i overkant negative til V6'ern, hva?
170 hk'en er vel grei den. 3,0 med turbo ble vel lever i både 9000 og 9-5?

Har selv 3,0 24V, 201 hk nå; og jeg er langt mindre bekymret enn da jeg hadde 9-5 med 2,0t. Det er jo en av de få moderne motorene som VIRKELIG har attest på at det er en dårlig motor.

Fin lyd 8) - godt bunndrag, en glider. Gir du den litt turtall så rører den på seg. Men, det blir selvfølgelig Ikke som den UNIKE turbofølelsen.

I overkant useriøs annonse, kanskje? Litt mye fiksjon her, tror jeg.
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 02 apr 2005, 22:19

V6en som kom i 900 var vel en 2,5liter uten turbo.. Godt mulig jeg tar feil, men mener også at denne motoren er vesentlig dårligere enn 3,0literen..

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 apr 2005, 22:52

Stemmer det Angry.. 3.0 er vel mye bedre enn 2.5.. 2.5 er en dårlig motor..
Styrer med DAB og AUX

Svar