Dagens

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
OleK
Innlegg: 3
Registrert: 05 apr 2005, 01:00
Sted: Skedsmokorset

Dagens

Legg inn av OleK » 07 apr 2005, 10:30

Quantas er et australske flyselskap.

Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse.

Blanketten er et skjema, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, og de retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.

Ingen skal påstå at personalet på bakken og mekanikerne mangler humoristisk sans! Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som Quantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert.

Quantas er forresten det eneste større flyselskap, som aldri har hatt en alvorlig ulykke!



=================================================

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar notert av mekanikeren.

=================================================

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes. - S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiskelandingen var noe hard. - S: Der er ikke installert automatisk landing på dette fly...

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring. - S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten. - S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

P: Døde insekter på frontruten. - S: Levende insekter er i restordre...

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. - S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel. - S: Beviset fjernet!

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy. - S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast. - S: Det er liksom dét, de er der for...

P: Radioen ute av drift. - S: Radioen er alltid ute av drift, når den står på OFF.

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten. - S: Har en mistanke om at du har rett!

P: Mangler motor nr. 3. - S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

P: Flyet oppfører seg rart. - S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

P: Radaren brummer. - S: Har omprogrammeret radaren til tale.

P: Mus i cockpitten. - S: Katt installert.

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 07 apr 2005, 11:39

:D :D :D
suzuki gsx 600 R 00.mod
subaru impreza 99.mod
toyota hilux 85.mod
saab 9000 turbo 85.mod
vw 1500 63.mod (prosjekt)

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 07 apr 2005, 16:42

hahaha, ja det var jaggu dagens!! :lol: :lol: :lol:

Hadde faktisk den glede å fly innenriks i Australia med Quantas for noen år siden. Det er til i dag det eneste flyselskapet jeg har flydd med som i tillegg til det vanlige gnålet med belter og redningsvester (hva skulle vi egentlig med dem, 3,5 times flyvning over ørkenlandskap...?), kunne meddele alle reisende om at det ikke var tillatt å sove på gulvet mellom seteradene...... :D
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Dag_N353
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 458
Registrert: 24 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N353
Navn: Dag Kjetil Hovland Hansen
Bil: 9-3
Sted: Årnes
Kontakt:

Legg inn av Dag_N353 » 07 apr 2005, 17:41

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. - S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

Mekaniker'n har jo et poeng her da :lol: :lol: :lol:
Don't think!
Feel. It is like a finger pointing away to the moon. ... Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory.
Köp aldrig en folkvagn, kjör heller en barnvagn.
VW= Virtually Worthless
9.3 01

Brukeravatar
ScaabN451
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 07 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: N451
Navn: Øystein Solsvik
Bil: MY98 9-5 2.3t steg1
Sted: Vestby, Akershus
Kontakt:

Legg inn av ScaabN451 » 08 apr 2005, 20:49

Dag_N353 skrev:P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. - S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

Mekaniker'n har jo et poeng her da :lol: :lol: :lol:
Hohoho det var jammen dagens :lol: :D
-98 9-5 2.3turbo
-87 9000 turbo, Levert til Hoggern..snufs

Svar