Da var man kanskje ferdig med Saab
Moderator: Moderatorer
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Jeg er innhabil til de grader og kan således ikke gi noen objektive tilbakemeldinger. men føler alikevel at en liten kommentar kan snike seg inn, her må "the gut feeling" avgjøre, det viktigste er å kjøpe en bil som gir mye i + av nevnte faktor, da vil man ikke angre. Jeg håper da at valget faller naturlig på SAAB, OM det mot for modning skulle bli annerledes får du ha lykke til.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Jeg har siklet mye etter det andre svenske merket helt siden 850 kom på banen. Men etter å ha prøvd nyere V70 (inkl T5R og XC) på vinterføre så er jeg ikke i tvil. En bil som konsekvent slipper på framhjulene både med 2 og 4 hjulsdrift tør ikke jeg kjøre på vinteren. Det passer bra til gamle kjerringer og uoppmerksomme gubber, men ikke til oss som liker å kjøre. Med en SAAB får du klare tilbakemeldinger om hvor slippgrensen ligger, og skulle du overskride den så har du god tid til å korrigere.
Som de fleste biltestene sier: SAAB leveres med antisladd, men det er helt unødvendig, bilen oppfører seg som en perfekt balansert bakhjulsdrevet bil og gir føreren gode marginer med bortkoplet ESP.
Kjører du det andre merket aktivt så vil bilen bremse inn i hver sving på vinteren. Og skulle du overskride grensen for hva antisladdsystemet greier å håndtere så går det rett fram... i best fall åt skogen.
Som de fleste biltestene sier: SAAB leveres med antisladd, men det er helt unødvendig, bilen oppfører seg som en perfekt balansert bakhjulsdrevet bil og gir føreren gode marginer med bortkoplet ESP.
Kjører du det andre merket aktivt så vil bilen bremse inn i hver sving på vinteren. Og skulle du overskride grensen for hva antisladdsystemet greier å håndtere så går det rett fram... i best fall åt skogen.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
Tja da er det vel påtide å slippe bomben.
Etter mye fram og tilbake, så ble det nok Volvo....
Det er nok bare en 2001, men i motsetning til Saaben har jeg nå 5 seter.
Volvoen er mørk blå metallic, ikke import, og lyst beige skinn, og en stereo som er direkte sinnsyk
, og 1 års garanti
Tror personlig ikke jeg har gjort et så ille valg men, tiden vil vise
Glenn N101
Volvoen er mørk blå metallic, ikke import, og lyst beige skinn, og en stereo som er direkte sinnsyk

Glenn N101
Glenn N101
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Gratulerer.. Er helt sikker tikke noe dårlig valg og jeg hadde selv hatt litt problemer med det valget av bil,selv om jeg ut i fra erfaring forelpig hadde valgt Saab.. Du har fått deg en flott bil der.. Og en 9-5 Aero er på markedet for oss..9-3 Turbo skrev:Tja da er det vel påtide å slippe bomben.
Volvoen er mørk blå metallic, ikke import, og lyst beige skinn, og en stereo som er direkte sinnsyk, og 1 års garanti
Glenn N101
Styrer med DAB og AUX
-
- 2.0 bar
Er spent på hvor mange mnd det går før du er på utkikk etter en skikelig bil igjen.
for du vet jo det, at har man først vent seg til kvalitet, er det ikke lett å være uten!
Synes personlig V70 med miste motor er en svært dårlig vits. Det som er verre er at jeg ikke finner meg til rette i de med mest motor heller! Det blir for mye "buss-følelse".....
for du vet jo det, at har man først vent seg til kvalitet, er det ikke lett å være uten!
Synes personlig V70 med miste motor er en svært dårlig vits. Det som er verre er at jeg ikke finner meg til rette i de med mest motor heller! Det blir for mye "buss-følelse".....
Hilsen Ole-P. N-154
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
-
- 2.0 bar
- Sted: Alta, Finnmark
hmm.. noen erfaring fra mor/dattergreier??Kongpetrus skrev:Smaken er som baken.....
Noen liker morra mens andre liker dattera - eller forresten skjønner ikke hvorfor noen liker morra

Fortell fortell.. omså lyg!!!

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
- saabanders
- 1.2 bar
http://home.no.net/lisbbjer/images/Mor_og_datter.jpgArntR N315 skrev:hmm.. noen erfaring fra mor/dattergreier??Kongpetrus skrev:Smaken er som baken.....
Noen liker morra mens andre liker dattera - eller forresten skjønner ikke hvorfor noen liker morra![]()
Fortell fortell.. omså lyg!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Anders
- saabanders
- 1.2 bar
Du er nok ingen ekte Saab entusiast, det er i hvertfall sikkert. For da hadde du ikke sviktet Saaben din på denne måten.
Det blir som suporterene til en fotballklubb, de som er ekte suportere støtter klubben sin i tykt og tynt og dessuten uavhengig av evt. fristelser de blir utsatt for. På en annen side har jeg faktist ganske god forståelse for din nye lidenskap. Snakker vi 240 eller 740, kan man like godt skaffe seg en John Deere eller Massey Ferguson med en gang, for å overdrive litt da. Men de senere årene så har Volvo begynt å lage veldig bra biler. Ikke for å skryte, men jeg tror jeg har prøvd mer eller mindre alle volvotypene som finnes på nybil-markedet i dag, og må si at de virker som solide og komfortable biler alle sammen. Jeg er dessuten ganske stor av vekst, og synes jeg får betydelig mer plass i en Volvo enn en Saab av den nyere typen. Heldigvis er det fortsatt en god stund til at alle 9k er gått i spikeren.
Ser du forøvrig en Volvo det står "R" på, bør du ha rimelig bra med pulver under panseret hvis du skal forsøke deg på en aldri så liten kappleik. De flytter seg ganske heftig, det kan jeg personlig skrive under på. Så Volvo skal ingen kimse av, men heia Saab likevel!
Mvh
Johnny

Ser du forøvrig en Volvo det står "R" på, bør du ha rimelig bra med pulver under panseret hvis du skal forsøke deg på en aldri så liten kappleik. De flytter seg ganske heftig, det kan jeg personlig skrive under på. Så Volvo skal ingen kimse av, men heia Saab likevel!

Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002