Trenger billig bil!!!!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Trenger billig bil!!!!

Legg inn av Jørgen N237 » 11 aug 2003, 22:20

Trenger billig 90, 99 eller 900... Motor ingen betydning.. Stand: grei teknisk.. ikke noe rusthaug...

MVH
freshmaker
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Sted: Sola

Legg inn av Erik N21 » 12 aug 2003, 00:47

hva er billig? :D :D
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 aug 2003, 08:11

Et absolutt maks på 20000,-

Freshmaker
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar
Bil: Ingen for tiden.
Sted: Stavanger

Legg inn av Anders N95 » 12 aug 2003, 15:46

Freshmaker skrev:Et absolutt maks på 20000,-

Freshmaker
Jeg har jo 900'en min da...Kjøpte den for fjorten, men må nok la den gå for oppunder 20 nå trur jeg...Det har vært rust langs dører og kanaler (overflate) men det er tatt hånd. Uansett så skal jeg skifte ut dørene, for de er ikke fine...(Noen her som har skifta noen saab-dører som gar noen tips??) Lite/ingenting rust i hjulbuer/under etc. etc. T-8 motor med 3" eksos...Takluke (bør skiftes,er ikke pen), el. vindusheiser, osv...Dette er en 4-dørs sedan ver og merke..Men er ikke sikker på om jeg vil selge!! :D

Ps. Det er jo en 86 mod. men jeg har sånn halvveis bygd om til 87->..Det vet Hjelle alt om!!
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 aug 2003, 16:52

Hmm... Må tenke på det.. synes sedanen er finest faktisk.. så det er et pluss... Er veldig interesert, det må jeg si, men må nok vente en måned eller 2 før jeg har 20000.. venter på lønn... Men hvor langt er den kjørt? Interiør fint? Skamkjørt eller greit kjørt? Alt funker som det skal? Dekk? Felger? Farge? Er jo så og si drømmebilen da... Hvis du bestemmer deg for å selge, gir du meg et ord da?? Hva går du eventuelt over til da?

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 aug 2003, 17:32

Forresten, Eu-godkjenning? Hvor mye er ombygd til 87->? Bare støtfangere? Lykter? fremme og bak? ekstrautstyr? er takluken bare stygg eller er den rusten også? Fin lakk eller er den matt?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Anders N95 » 12 aug 2003, 22:52

Freshmaker skrev:Hmm... Må tenke på det.. synes sedanen er finest faktisk.. så det er et pluss... Er veldig interesert, det må jeg si, men må nok vente en måned eller 2 før jeg har 20000.. venter på lønn... Men hvor langt er den kjørt? Interiør fint? Skamkjørt eller greit kjørt? Alt funker som det skal? Dekk? Felger? Farge? Er jo så og si drømmebilen da... Hvis du bestemmer deg for å selge, gir du meg et ord da?? Hva går du eventuelt over til da?

MVH
Jørgen
Og jeg må nok vente en måned og to før jeg har bestemt meg om jeg skal selge eller ikke! Den er kjørt 195000 (hvertfall etter måleren). Var en mann i 50-årene som hadde hatt den før meg fra 1994. Han påstod at han aldri pleide å ha turbo-nåla over det gule... :wink: Men før han så påstod han at en gammel dame hadde hatt den...Men den dama trur jeg har vært glad i fart, for den har vært fosøkt trimmet! Skal sjekke hvor høyt t.trykket er før jeg stiller opp sjøl trur jeg...I tillegg så har de kobla inn kaldstartsdysa slik at den slår inn ved høye t.trykk. Teoretisk en god ide men funker ikke i praksis tror jeg! Bare bagateller som ikke virker nå etter at jeg har hatt den et år! Eneste problemet er at hovedlysreleet går varmt sånn et det slutter å virke... :evil: Men det holder jeg på å fikse så da..I tillegg var det en her inne som skulle sende meg en vindusheis som hadde knelt!! Hvis denne personen ser dette så send!! Får Aero-felger i posten i disse dager og det er helt greie dekk. Den er sølvgrå metallic, men årene har ikke vært helt gode med den.. :roll: Bonet den i dag da og da kom det seg kraftig! Men litt av bakluka bør lakkes om. Det som liksom peker ned på bakluka hvis du skjønner... Hva jeg går over til? Bil mener du? En annen 900 turbo kanskje. En ny en eller en fet sedan eller en vanlig tre-dørs coupe..Time will show! Har bygd om til 87'mod bak med nye fangere. Skal gjøre framme og med tiden! :) Jeg skal gi lyd fra meg jeg!
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Anders N95 » 12 aug 2003, 22:58

Freshmaker skrev:Forresten, Eu-godkjenning? Hvor mye er ombygd til 87->? Bare støtfangere? Lykter? fremme og bak? ekstrautstyr? er takluken bare stygg eller er den rusten også? Fin lakk eller er den matt?
Den er Eu-godkjent fram til våren 2004. Men det går nok hlet fint etter den standen den er i nå! Har vært både to Hella 1000-fjernlys og to grøftelys på den framme, men jeg tok av alt ettersom ingenting av det virket og jeg ikke har særlig bruk for det så..Men det er bare å sette opp igjen! Må bare legge opp ledningene på nytt tror jeg. Takluka hadde noen rustflekker som jeg har sparklet over. Dette ble da mindre fint, i og med at jeg ikke fikk helt rett lakk! :evil: Tror innkjøp av ny ikke er dumt. Apropos sparkel, jeg er helt løk på sparkling, slik at da jeg sparklet rusten langs dørene og på stolpene ble dette ikke så bra i grunn--- Men det kan jeg gjøre på nytt hvis du kjøper den. Men jeg lover ikke bilen bort til deg, så bare se deg om etter en annen i mens...
Vørterøl og svisker!!

Svar