mopedtida!
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
mopedtida!
Dette er kanskje så uinteressant for dere som det kan bli, men jeg synes det er litt gøy da!
noen av dere er vel kanskje akkurat gamle nok til å ha vært 16 når suzuki tsx kom?
noen som kjørte norske mopeder?
Hvilken moped/lettsykkel kjørte dere i deres yngre alder, og har dere noen morsomme/fine historier å fortelle?
kjører selv en tsx som har vært gjennom ALT som er mulig å få av feil og defekter....
noen av dere er vel kanskje akkurat gamle nok til å ha vært 16 når suzuki tsx kom?
noen som kjørte norske mopeder?
Hvilken moped/lettsykkel kjørte dere i deres yngre alder, og har dere noen morsomme/fine historier å fortelle?
kjører selv en tsx som har vært gjennom ALT som er mulig å få av feil og defekter....
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
eg hadde ein Honda CB100N -86. den fekk igjønågå ein heile del.
når eg kjøpt'an så va ikkje bremsene heilt 100%. men det hindra ikkje meg og ratta rondt for det
.
eg og ein kompis (Tempo Sport 125ccm) sko fighta på ei sletta med ein S-sving i enden. med meg så nesten ikkje hadde bremsår så gjekk det så det måtte gå. rett åt skogen
.
bortsett fra litt gras og greinår i spilene og ein lettare bøyd veltebøyle
så gjekk det bra både med meg og sykkel.
fekk og någen infall med å ta av potta og svanehals. siden detta va ein 4-taktar så blei det skikkelig bra lyd (nesten Harley). naboane va ikkje heilt enige då
.
når eg kjøpt'an så va ikkje bremsene heilt 100%. men det hindra ikkje meg og ratta rondt for det

eg og ein kompis (Tempo Sport 125ccm) sko fighta på ei sletta med ein S-sving i enden. med meg så nesten ikkje hadde bremsår så gjekk det så det måtte gå. rett åt skogen

bortsett fra litt gras og greinår i spilene og ein lettare bøyd veltebøyle


fekk og någen infall med å ta av potta og svanehals. siden detta va ein 4-taktar så blei det skikkelig bra lyd (nesten Harley). naboane va ikkje heilt enige då

2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Vespa 50 Spesial - 79 mod på meg. Jeg overtok modern's doning.. 4. girs sak..
Kjørte fra X'er jeg... uten å ha måtte trimme..
Kona mi har nylig kjøpt en Yamaha Why... Gjett va jeg bestillte på http://www.crash.no ???
Kjempegøy med mopeder.. og lettsykler..
Kjørte fra X'er jeg... uten å ha måtte trimme..
Kona mi har nylig kjøpt en Yamaha Why... Gjett va jeg bestillte på http://www.crash.no ???

Kjempegøy med mopeder.. og lettsykler..
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Huhei.TT skrev:Gilera.... skrudde 6 dager i uka og kjørte en.... Lærte i allefall mye!
Det har jaggu ikkje forandra seg. Yngste broderen har ein Gilera no, og det stemmer godt...

For min eigen del gav eg blaffen i pidde då det var ytterst sjeldan eg hadde bruk for det, sparte heller pengane til bil...

-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
fekkmeg først ein 1992 honda mtx 50 når eg var fjorten. den va mest øydelagt, eine veivlageret gikk ganske ofte, så den blei delt en del gongar, men eg lærte ein del om å skru motor. toppfarta var på heile 40km/h.....
så når eg vart 16 var den ganske uintresang, så eg kjøpte meg ein 1980 honda cb 125, 4 takt, med to gromme krompotter og skikkelig golyd, gikk godt gjorde den også, og gav meg mykje glede når eg køyrde frå racinglettsyklar
så når eg vart 16 var den ganske uintresang, så eg kjøpte meg ein 1980 honda cb 125, 4 takt, med to gromme krompotter og skikkelig golyd, gikk godt gjorde den også, og gav meg mykje glede når eg køyrde frå racinglettsyklar

"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Lærte meg å kjøre "sykkel" på en 50ccm beta trial-sykkel.
Så ble den solgt, og en 270 ccm Bultaco sherco som jeg enda kjører på ble innkjøpt.
i Mopedtiden arvet jeg broderens X. Den ble jeg stoppet av onkel med og måtte vise den.
Så fikk jeg meg en Suzuki RMX. Første gang jeg ble stoppet måtte jeg vise den hos politiet. andre gang jeg ble stoppet med den tok de skiltene mine og jeg måte til tilsynet og vise den. Den siste gangen jeg ble stoppet kjørte de meg hjem og ville snakke med pappa
Etter det måtte jeg love å kjøre orginalt.
Fra jeg var 16-18 år, kjørte jeg året rundt...
Så ble den solgt, og en 270 ccm Bultaco sherco som jeg enda kjører på ble innkjøpt.
i Mopedtiden arvet jeg broderens X. Den ble jeg stoppet av onkel med og måtte vise den.
Så fikk jeg meg en Suzuki RMX. Første gang jeg ble stoppet måtte jeg vise den hos politiet. andre gang jeg ble stoppet med den tok de skiltene mine og jeg måte til tilsynet og vise den. Den siste gangen jeg ble stoppet kjørte de meg hjem og ville snakke med pappa

Fra jeg var 16-18 år, kjørte jeg året rundt...
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Morten N106 skrev:Jeg kjørte drømmemopeden min
Svart TSX-50 88mod. Med heisebrakett så man nesten ikke nådde nedi bakken, slik at man var sikret lyskestrekk hele vinteren og 9,5hk trim
88modell her og:)
du hadde vel samme trimmen tenker jeg! malossi sylinder, dellorto 21mm gasser, større innsug og klokere dreving?
min er ikke så høy da, det blir fort passe usmakelig synes jeg:P
akkurat nå står den helt skrudd fra hverandre, fordi den ikke ville starte etter skoledagen i går...
har både gnist og bensin, sylinder og stempel var fin, men bånnpakninga så grusom ut!
så skal bruke litt locktite på den ene sylinderbolten og pakke det ordentlig sammen igjen så koser vi oss.
har foressten lært MYE om mekking og motor med den x'en
selvom det "bare" er en moped
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo