apc box (justering)
Moderator: Moderatorer
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
ingen som kunne ha ohma potmeterne sine?
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
F= 174, P=15,3K. Dette er orginalinnstillinger i min gamle 14 pin box (nr. 75211818) målte dem før jeg begynte å skru
Triminnstillinger F=330, P= 17,4K
Men alle disse boksene vil ha noe forskjellige innstillinger. Det er jo en grunn til at det sitter potmeter og ikke faste motstander der, boksene er justert individuellt fra fabrikk (Elektroux) pga variasjoner i komponentverdier ellers i boksen.
Trimtips (som nevnt før her) F er ikke spesiellt følsom, kan med fordel settes til f.eks 250-300 ohm. Juster P ned til ca 15K og prøv. Om trykket stiger saaakte, juster P oppover. P potten er meget følsom, typisk en halv mm er en stor forandring
Viktig er at grunntrykket er rett på forhånd ellers virker det ikke! 0,4 -0,45 bar.
Lykke til!
Triminnstillinger F=330, P= 17,4K
Men alle disse boksene vil ha noe forskjellige innstillinger. Det er jo en grunn til at det sitter potmeter og ikke faste motstander der, boksene er justert individuellt fra fabrikk (Elektroux) pga variasjoner i komponentverdier ellers i boksen.
Trimtips (som nevnt før her) F er ikke spesiellt følsom, kan med fordel settes til f.eks 250-300 ohm. Juster P ned til ca 15K og prøv. Om trykket stiger saaakte, juster P oppover. P potten er meget følsom, typisk en halv mm er en stor forandring
Viktig er at grunntrykket er rett på forhånd ellers virker det ikke! 0,4 -0,45 bar.
Lykke til!
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
tusen takk skal prøve det der.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Hvor høyt blir turbotrykket med de verdiene der?? (trimverdiene) Har du byttet motstand?gul 900 skrev:F= 174, P=15,3K. Dette er orginalinnstillinger i min gamle 14 pin box (nr. 75211818) målte dem før jeg begynte å skru
Triminnstillinger F=330, P= 17,4K
Men alle disse boksene vil ha noe forskjellige innstillinger. Det er jo en grunn til at det sitter potmeter og ikke faste motstander der, boksene er justert individuellt fra fabrikk (Elektroux) pga variasjoner i komponentverdier ellers i boksen.
Trimtips (som nevnt før her) F er ikke spesiellt følsom, kan med fordel settes til f.eks 250-300 ohm. Juster P ned til ca 15K og prøv. Om trykket stiger saaakte, juster P oppover. P potten er meget følsom, typisk en halv mm er en stor forandring
Viktig er at grunntrykket er rett på forhånd ellers virker det ikke! 0,4 -0,45 bar.
Lykke til!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Ca 1 bar. Byttet ingen motstander, så trykket sank fort. Byttet til en 25pin boks senere som jeg loddet litt i.Griffin_N430 skrev:gul 900 skrev:
F= 174, P=15,3K. Dette er orginalinnstillinger i min gamle 14 pin box (nr. 75211818) målte dem før jeg begynte å skru
Triminnstillinger F=330, P= 17,4K
Men alle disse boksene vil ha noe forskjellige innstillinger. Det er jo en grunn til at det sitter potmeter og ikke faste motstander der, boksene er justert individuellt fra fabrikk (Elektroux) pga variasjoner i komponentverdier ellers i boksen.
Trimtips (som nevnt før her) F er ikke spesiellt følsom, kan med fordel settes til f.eks 250-300 ohm. Juster P ned til ca 15K og prøv. Om trykket stiger saaakte, juster P oppover. P potten er meget følsom, typisk en halv mm er en stor forandring
Viktig er at grunntrykket er rett på forhånd ellers virker det ikke! 0,4 -0,45 bar.
Lykke til!
Hvor høyt blir turbotrykket med de verdiene der?? (trimverdiene) Har du byttet motstand?
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
jeg har byttet motstander da.. prøvde det å fikk tenningsbank i 3 og 4 gir.. men du har kanskje bensinchip? tror det blir bedre hvis jeg får det..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
hei...
kan d ikke heller være en fordel å kjøre med standard instilninger av pot.metrene til APC boxen a?
å så heller sette inn en motstand(les: pot-meter) i serie med trykktransmitteren a? så lurer en heller apc boxen til å tro at man kjører med et lavere ladetrykk....
tror det står mere om d på http://www.900aero.com
kan d ikke heller være en fordel å kjøre med standard instilninger av pot.metrene til APC boxen a?
å så heller sette inn en motstand(les: pot-meter) i serie med trykktransmitteren a? så lurer en heller apc boxen til å tro at man kjører med et lavere ladetrykk....
tror det står mere om d på http://www.900aero.com
Per Arne Ralle
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700