SAAB inntar rudskogen!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

SAAB inntar rudskogen!

Legg inn av john n04 » 31 jul 2003, 19:36

I morgen skal SAAB ta over rudskogen! :twisted:
Tre turbomatede monster skal gjøre livet surt for BMW, Audi, ford, nissan, subaru og kanskje noen porscher! :D
Dette blir en kul dag altså!
møt opp på rudskogen hvis det er flere SAAB som vil banke skiten ut av snobbemerkede biler! kurset begynner 15.00
750,- ved porten, 5 ledige plasser.
:lol:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 08 aug 2003, 16:02

Savner et referat her...! :shock:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 09 aug 2003, 00:34

Ok!
ca 60 biler møtte.
3 saaber møtte opp. en 900 sedan, en 900cab og en ng900.
Cabben var uheldig og snuste litt på gresset ved siden av veien :oops: på vei til banen. Fikk gress mellom felg og dekk, og litt løs frontleppe. Gikk ellers bra.
Først var det ca 20min med teori. Deretter gikk vi rundt banen mens rustad og sørlie forklarte hvordan de forskjellige svingene artet seg.
Deretter var det kjøring i 4,5 time.
Instruktørene var: Frederik sørlie, Pål r. eidsvoll, vegard fyrileiv, geir ove sannes og tommy rustad.
Selve banekjøringen gikk ganske heftig for seg, 900 sedan, lå å presset mr2 og celica hele tiden utpå :D . Ng 900 presset på en RX7 og lotus elise :D . cabben fikk jeg desverre ikke sett noe serlig på. (Oddi: kommentar?) Ng 900 fikk problem etter siste kjøring med defekt hovedsylinder til bremsene. 900 sedan var forbannet over den &%#¤" trykkvakta som slo inn hver gang han prøvde å kjøre forbi.... Fikk tips om hvordan han skulle orden den av undertegnede. Skulle vel være fikset nå!
Alt i alt var det en heidundrende dag.
(undertegnede fikk skryt for sporvalg og kjøring av begge instruktørene som var med :D ! sørlie og sannes.)

kurset anbefales på det sterkeste.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 10 aug 2003, 16:30

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Petter 900 T

Rudskogen

Legg inn av Petter 900 T » 13 aug 2003, 15:12

900 sedan, det er meg! Trykkvakta er fjernet, skal optimere motoren før helgen. Vallåra står på agendaen i helgen. er det noen andre som skal?

Hilsen Petter

Brukeravatar
Kenneth Nilsen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 18 jul 2003, 01:00
Sted: Stavanger/Oslo

Legg inn av Kenneth Nilsen » 15 aug 2003, 13:28

john n04 skrev:Ok!
ca 60 biler møtte.
3 saaber møtte opp. en 900 sedan, en 900cab og en ng900.
Cabben var uheldig og snuste litt på gresset ved siden av veien :oops: på vei til banen. Fikk gress mellom felg og dekk, og litt løs frontleppe. Gikk ellers bra.
Først var det ca 20min med teori. Deretter gikk vi rundt banen mens rustad og sørlie forklarte hvordan de forskjellige svingene artet seg.
Deretter var det kjøring i 4,5 time.
Instruktørene var: Frederik sørlie, Pål r. eidsvoll, vegard fyrileiv, geir ove sannes og tommy rustad.
Selve banekjøringen gikk ganske heftig for seg, 900 sedan, lå å presset mr2 og celica hele tiden utpå :D . Ng 900 presset på en RX7 og lotus elise :D . cabben fikk jeg desverre ikke sett noe serlig på. (Oddi: kommentar?) Ng 900 fikk problem etter siste kjøring med defekt hovedsylinder til bremsene. 900 sedan var forbannet over den &%#¤" trykkvakta som slo inn hver gang han prøvde å kjøre forbi.... Fikk tips om hvordan han skulle orden den av undertegnede. Skulle vel være fikset nå!
Alt i alt var det en heidundrende dag.
(undertegnede fikk skryt for sporvalg og kjøring av begge instruktørene som var med :D ! sørlie og sannes.)

kurset anbefales på det sterkeste.

Hva var beste rundetid på saab'ene? :?:

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 15 aug 2003, 13:37

Det ble ikke målt rundetider, fordi kurset skulle omhandle teknisk kjøring, og ikke være en konkurranse.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Kenneth Nilsen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 18 jul 2003, 01:00
Sted: Stavanger/Oslo

Legg inn av Kenneth Nilsen » 15 aug 2003, 18:39

john n04 skrev:Det ble ikke målt rundetider, fordi kurset skulle omhandle teknisk kjøring, og ikke være en konkurranse.
Hvis det ikke var noen konkuranse så kan det jo ikke tas så seriøst at noen av dere lå å pressa de andre bilene da... kanskje de ikke ga full gass men bare kjørte teknisk kjøring.. :roll:

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 16 aug 2003, 11:42

Tror ikke en lotus vil la seg forbikjøre av en saab helt uten videre..... :lol: Ville jo være totalt nederlag. Dessuten ville lotusføreren være dårligere teknisk enn saab føreren siden saaben presset. God teknisk sjåfør kjører fortere rundt en bane enn en dårlig! Rævhøls kommentarer er aldri gøy :twisted:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Petter 900 t

Full gass!!!!

Legg inn av Petter 900 t » 17 aug 2003, 20:40

Gleder meg til dere som tviler der ute kommer på gatebil i september. Da stiller jeg med ny girkasse ( Den som sitter i nå mangler et gir...) Nye hjul ++ samt mere pulver. Ta med noen kompiser med andre merker så får vi se.... Forstår av innlegget over at kjøreferdighetene mine ikke er under middels, takk samme. Så tvilere foren eder i Rakkestad ca. 20 sept. Sist men ikke minst viktig, det var INGEN som ikke satset 105% på kurset!

Petter

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 17 aug 2003, 20:49

Og når må vi stille oss i kø for å få kjøre på banen denne gangen da? Torsdag? :lol: :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 17 aug 2003, 21:02

Hva med helga før? :roll:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 18 aug 2003, 15:11

Takk for støtten petter! :D
DE eneste som vet at vi kunne piske goe bilmerker er dem som var på kurset, bom basta! :lol:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Petter 900 T

Fortest!!

Legg inn av Petter 900 T » 18 aug 2003, 17:34

:shock: Hva er det helga før? :shock: Nå monterer jeg bøttesete og 4 p. belte. Er det kjøring er jeg med!!!
har 5 gir igjen!! (hvor lenge vet man vel ikke....) Har forstått det dithen at 4 trinns er bedre/litt sterkere.. Noen som har en til overs? e-mail redline@c2i.net

Petter

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 18 aug 2003, 20:46

Det er bare det at en må stille seg i kø helga før for å få kjøre no...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Svar