Neste Saaber vil gi dere bakoversveis!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Edonis
0.7 bar
0.7 bar
Navn: Alexander
Bil: 1995 Saab 9000 CD
Sted: Asker

Neste Saaber vil gi dere bakoversveis!

Legg inn av Edonis » 27 jun 2005, 19:22

Dette påstår GMs sjefdesigner Edmund Wilburn i et kort intervju med BIL :

Mannen, som begynte hos general Motors tidlig på 70-tallet, fikk som kjent sjefsjobben for knapt et ar siden, men han lover oss allerede nå bakoversveis når vi får se de neste SAABene. - Ring meg når de offisielle bildene blir sluppet og si: Ed, du hadde rett.

- Men dere hos General Motors har jo lovet mange ganger at nå skal dere endelig ta SAAB på alvor, og ingenting skjer?

- Jeg gir deg rett, men denne gangen vet vi at de nye bilene blir så spennende som vi ønsker. Imidlertid mener jeg modellene som kommer etter høstens ansiktsløftning av 9-5.

- Greier dere å gjenskape SAABs klassiske, buede frontrute innfor rammen av budsjettene og den felles utviklingen med neste Opel Vectra?

- Det ser slik ut, ja.

Artikkelen i sin helhet her: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=26897&tid=

Betyr dette at de skal få et sært design? Liker mye bedre Saab som et merke med pene biler, ikke med et rart og snålt design som sikkert er stygt Kanskje de tar å "gjør en BMW"?

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Legg inn av Runar N403 » 27 jun 2005, 22:48

Buede frontrute? Saab er da så mye mer! Jeg blir skuffa om jeg ikke greier å dra paralleller til gammel 900 og de andre klassikerne..
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Svar