Jeg ønsker å få kjærre noe mere overstyrt, og tror en del av løsningen kan være å få et vesentlig kraftigere stag bak. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et ? Har hørt at stagene på 02/03 modellene er kraftigere en på 01 modellen, stemmer det ? og er det i så fall kraftig nokk til å oppnå hva jeg ønsker? Videre så lurer jeg på hvordan men kan justere camber vinkelen på bakhjulene, de ligger litt BMW aktigt innover nå, og hvis jeg får rettet dem opp så antar jeg at dette også vil bidra til økt overstyring. Powerflex foringer på det som mulig å få til gjerne vil hjelpe litt det også.
Noen som har flere forslag? det er dessuten uaktuelt å "myke" bilen opp fremme, for å få overstyring.
Kraftigere stab stag bak til 9-5 Estate
Moderator: Moderatorer
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Kraftigere stab stag bak til 9-5 Estate
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Kraftigere stab stag bak til 9-5 Estate
Veit at krengingshammarane/stabstaget som er på veihaldingssatsen (tilbehør) er tjukkare enn org. Kan det stemme at på veiheldingssatsen er stabstaget 30mm i diameter? Står i EAC om du har det tilgjengelig, har ikkje maskin med EAC no.frkristiansen skrev:Jeg ønsker å få kjærre noe mere overstyrt, og tror en del av løsningen kan være å få et vesentlig kraftigere stag bak. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et ? Har hørt at stagene på 02/03 modellene er kraftigere en på 01 modellen, stemmer det ?
Men om det er forandra på årsmodell, det veit eg ikkje. Men det står sikkert også i EPC/EAC.
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
et er Aeroen så det skal være sport understell på den, men jeg vet ikke helt hva det innebærer av dimmensjoner og stag. tror det staget jeg har bak er 25 mm, originalt tror jeg de er 20mm på 97-01 mod. 02-< er de noe større etter hva jeg har hørt, men jeg vet ikke.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Då er det vel sansynligheit for at staget på M02-> er det same som du har på din Aero. Men kan prøve å finne det ut i EPC/EAC...frkristiansen skrev:et er Aeroen så det skal være sport understell på den, men jeg vet ikke helt hva det innebærer av dimmensjoner og stag. tror det staget jeg har bak er 25 mm, originalt tror jeg de er 20mm på 97-01 mod. 02-< er de noe større etter hva jeg har hørt, men jeg vet ikke.
Ellers kan du vel kjøpe eit slik Magic Camber sett på Speedparts for å justere camber, (art.nr MC.112) men om det kan brukast på bakhjula er eg ikkje sikker på.