Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
tranceman N366
- 1,5 bar

- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Legg inn
av tranceman N366 » 12 jul 2005, 15:14
Oioi!!! Tro om noen mekanikere blir fristet av Saaber med turbo?
Les denne tråden, etterhvert som den utviklet seg holdt jeg på å le meg skakk
http://imprezadriver.com/phpBB2/viewtop ... sc&start=0
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
-
Rune N35
- MAX BOOST
- Innlegg: 2951
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Årnes, Romerike
Legg inn
av Rune N35 » 12 jul 2005, 16:16
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Mortimer-N18 » 12 jul 2005, 17:02
Har vært ute for noe av det samme med min bil... Skulle levere den til lakkrens og dyp-polering... Fikk høre av kamerater i ettertid at de hadde sett meg spole ut av kryss o.l. Har ikke levert bilen tilbake dit for å si det sånn..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
-
Rune N35
- MAX BOOST
- Innlegg: 2951
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Årnes, Romerike
Legg inn
av Rune N35 » 12 jul 2005, 17:18
Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
Eirik N310
- 2.0 bar

- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
Legg inn
av Eirik N310 » 12 jul 2005, 17:49
Evt klistre opp en post-it med km-stand og dato\tidspunkt på... GPS er heller ikke en så dårlig idé. ;D
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..

x '84 Saab 99GL Five Speed
-
sakarias
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 64
- Registrert: 20 feb 2005, 01:00
- Bil: 9-3
- Sted: nord
Legg inn
av sakarias » 13 jul 2005, 05:43
Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

-00 Saab 9-3
#N411
Nulla tenaci invia est via
-
Jens P. N024
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
Legg inn
av Jens P. N024 » 13 jul 2005, 08:57
Slå to fluer i en smekk og ta ledningen fra bremsepedal-bryteren.
Da slipper du å få grunnladetrykk ved venstrebremsing også......
Ge mig en gammal Saab 99:a......
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 13 jul 2005, 10:14
sakarias skrev:Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 13 jul 2005, 10:19
Griffin_N430 skrev:sakarias skrev:Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
Enkelt og greit for andre å vite det om de stikker av med bilen din..

Styrer med DAB og AUX
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 13 jul 2005, 10:35
Freshmaker N237 skrev:Griffin_N430 skrev:sakarias skrev:
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
Enkelt og greit for andre å vite det om de stikker av med bilen din..

Er mest brukt til å måle grunntrykket med da!

Kjører ikke med den utkoblet! Det er ikke noe gøy!!

-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 14 jul 2005, 00:05
Jag vet inte vilken det är på 9-3 med T7styrning, men på Ng900 är det den mittersta av dom tre på kontakten till MV som skall brytes.
Eller som Jens sa!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
