S?nn b?r alle Sierra-eiere gj?re..

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Sånn bør alle Sierra-eiere gjøre..

Legg inn av Rune N35 » 12 jul 2005, 13:21

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 jul 2005, 13:36

lest den tråden før, utrolig bra :lol: Kansje vi skulle gjort det sånn, tatt en gammel siræva og satt en 9000 motor i.. Kunne vært kult..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 12 jul 2005, 13:38

Heller 99 eller og900 med midtmontert Scania V8 og bakhjulstrekk da! 8)

Noen som vil teste?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 12 jul 2005, 13:40

Rune N35 skrev:Heller 99 eller og900 med midtmontert Scania V8 og bakhjulstrekk da! 8)

Noen som vil teste?
Det hadde vært tøfft!! V8 fra gammel scania 140/141 med twinturbo og strakrør!!

Kanskje litt liten plass i motorrommet?! :D

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 12 jul 2005, 13:43

http://www.scania.dk/MinScania/LytV8er/ 8)

Legg merke til: midtmontert. kanskje bakmontert er bedre...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 jul 2005, 13:53

Midtmotor i 900, med 4x4, scania V8.. Kunne blitt rått det ja.. Dele ut hørselvern? bedre med motor i mitten enn bak, bedre vektfordeling da..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 12 jul 2005, 13:56

Spørs vel bare om du får montert den såpass nærme midten at det blir bra. Tror det blir farlig nærme framsetene...?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 jul 2005, 14:54

Rune N35 skrev:Spørs vel bare om du får montert den såpass nærme midten at det blir bra. Tror det blir farlig nærme framsetene...?
Hørselvern.. :D Tror det kan gå, med litt ombygging av dashbord, og da går det jo å flytte torpedo lengre frem?
Styrer med DAB og AUX

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 12 jul 2005, 16:13

http://www.nogva.no/Nyheter/Scania_DI_1 ... di_16.html


Sånn en hadde vært fint!! :D hehe.....

Sikkert godt bunndrag! 8)
2700 NM!!
Sist redigert av Griffin N430 den 12 jul 2005, 16:16, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 12 jul 2005, 16:15

Tror senter i og900 er omtrent ved tenningsnøkkelen, kan jo flytte førerstolen fram i motorrommet da... :lol:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 12 jul 2005, 18:52

Sierra vil alltid være noe dritt, uansett hva en gjør...

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 jul 2005, 18:15

Hehe, det hadde vore ein drøm... :)
Scania V8 i 900, hadde ikkje vore dumt. Satsar heller på forlengelse av bilen og 6x4. Sjølvsagt med muligheit for boggilyft.

Og hørselvern? Neida, Scania V8 er godlyd, høyrselvern er ikkje nødvendig. Kan kanskje verte vel monge db med motoren rett bak øra, men sopass må en då kunne ofre. Og her er donormotoren; http://www.scania.no/Our_trucks/NTR/eng ... /580hp.asp , lett tunbar er den også. Ingen grunn til å gi seg ved 580hk. Slenger vi på ei GRS920 girkasse (12+2 trinn range/splitt) får vi kasse som tåler litt meir enn orginal 900-kasse, får vi på retarder itillegg får også bremsene litt avlastning... :)

Og jada, eg vil gjerne prøvekøyre eit eksemplar. Å bygge farkosten vert det nok værre med... :p

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 16 jul 2005, 20:38

Tony 418 (Landenberg) på STCS forumet har en Sierra med 9000 2,3 motor og BMW gearkasse, sjekk her http://saab.ath.cx/community/tony418/Si ... o/Sida.jpg. Ingen "hvem som helst" han. Hadde en Trionic konvertert 900 turbo i 94 eller 95 på ett klubbtreff på Rudskogen.

Svar