9-5 takboks
Moderator: Moderatorer
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Fikk svar fra Toyota:
Calix lastestativ passer til saab 9-5
Har fotsett på lager , men må bestille stengene.
Blir litt for lange de jeg har på lager.
Mvh
Torkil Hagemo
Nå er det bare å finne ut om dette stativet støtter Packlineserien... Det gjør de sikkert.
Calix lastestativ passer til saab 9-5
Har fotsett på lager , men må bestille stengene.
Blir litt for lange de jeg har på lager.
Mvh
Torkil Hagemo
Nå er det bare å finne ut om dette stativet støtter Packlineserien... Det gjør de sikkert.
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Det er jeg ganske sikker paa da svogern min har kombinasjonen Calix/Packline FX paa sin Av*#$is.tranceman N366 skrev: Nå er det bare å finne ut om dette stativet støtter Packlineserien... Det gjør de sikkert.
La meg hoere resultatet naar du har montert.
Mvh,
Orjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
trancman, ser du vurderer aa sette paa en takspoiler. Hvis skiboksen din har et haandtak bak, slik jeg har, kan det godt hende spoileren tar borti haandtaket naar du aapner bakluka. M.a.o. har du tenkt aa sette paa en spoiler ville jeg kanskje proevd aa unngaa haandtaket hvis mulig.
Selv om jeg skyver boksen saa langt som mulig fram tar likevel spoileren borti. Jeg har satt paa en gummitape for ikke skade lakken. Tenkte jeg skulle nevne det i allefall.
Selv om jeg skyver boksen saa langt som mulig fram tar likevel spoileren borti. Jeg har satt paa en gummitape for ikke skade lakken. Tenkte jeg skulle nevne det i allefall.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Fysj, en AvensjitOrjan N235 skrev:Det er jeg ganske sikker paa da svogern min har kombinasjonen Calix/Packline FX paa sin Av*#$is.tranceman N366 skrev: Nå er det bare å finne ut om dette stativet støtter Packlineserien... Det gjør de sikkert.
La meg hoere resultatet naar du har montert.
Mvh,
Orjan

Blir nå en stund til jeg monterer takboks. Jeg løper ikke å kjøper for å si det slikt, men undersøker markedet nøye. Kan spare mange $ på det

Blir først å skaffe meg dette Calix stativet.
Når det gjelder spoileren så tenker jeg å bestille "USA modellen", som skal være veldig lik Hirsch sin Saab spoiler!
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Har fått stativet. Slik ser det ut:


Forhandleren sa at stativet skal ligge lavt i forhold til andre stativ, men jeg er ikke sikker på om det stemmer. Hva mener dere?


Forhandleren sa at stativet skal ligge lavt i forhold til andre stativ, men jeg er ikke sikker på om det stemmer. Hva mener dere?
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Stemmer at de ligger helt på railsen, vel, kanskje noen millimeter over.Freshmaker N237 skrev:Ligger lavere enn det jeg har sett på 9-5 tidligere.. I det hele tatt på andre biler med rails.. Endel andre ligger flere cm over selve railsen, her ser det jo ut som om de ligger nedpå railsen..
Da har jeg gjort et bra kjøp siden jeg ønsket et stativ som ligger lavest mulig.
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Dere må ikke finne på å kjøpe de store boksene fra Packline (900 mm.), de er ikke laget for bilkjøring og ikke testet i vindtunnel. Begynner å hyle fra boksen allererde ved 65 km/t.
De nyere og mindre boksene er stillere, men er etter min mening alt for myke. De er ikke godkjent for mer enn 120 km/t, og det skal litt til å holde seg under det. Hver gang en møter en trailer får boksen et løft på 5 cm på tuppen, vil ikke finne ut hva som skjer ved ekstreme påkjenninger.
Den desidert beste produsenten av skibokser er THULE !!! Sjekk heller deres utvalg. Mye bedre festesystemer, vindtunneltestet og tåler litt fart. Har selv testet en THULE-boks i over 200.
De nyere og mindre boksene er stillere, men er etter min mening alt for myke. De er ikke godkjent for mer enn 120 km/t, og det skal litt til å holde seg under det. Hver gang en møter en trailer får boksen et løft på 5 cm på tuppen, vil ikke finne ut hva som skjer ved ekstreme påkjenninger.
Den desidert beste produsenten av skibokser er THULE !!! Sjekk heller deres utvalg. Mye bedre festesystemer, vindtunneltestet og tåler litt fart. Har selv testet en THULE-boks i over 200.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Bare det går an å lakkere den samtidig som man finner en med rett design. Har lyst på en bred og lav takboks. Har du noen tips til hvilken modell som passer best til disse kriterier?Trond N47 skrev:Dere må ikke finne på å kjøpe de store boksene fra Packline (900 mm.), de er ikke laget for bilkjøring og ikke testet i vindtunnel. Begynner å hyle fra boksen allererde ved 65 km/t.
De nyere og mindre boksene er stillere, men er etter min mening alt for myke. De er ikke godkjent for mer enn 120 km/t, og det skal litt til å holde seg under det. Hver gang en møter en trailer får boksen et løft på 5 cm på tuppen, vil ikke finne ut hva som skjer ved ekstreme påkjenninger.
Den desidert beste produsenten av skibokser er THULE !!! Sjekk heller deres utvalg. Mye bedre festesystemer, vindtunneltestet og tåler litt fart. Har selv testet en THULE-boks i over 200.
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Slik må jeg også løpe å kjøpe nå som skibokssesongen naermer seg, og snøen laver ned i Trøndelag 

Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Er du en Thule forhandler?Trond N47 skrev:Dere må ikke finne på å kjøpe de store boksene fra Packline (900 mm.), de er ikke laget for bilkjøring og ikke testet i vindtunnel. Begynner å hyle fra boksen allererde ved 65 km/t.
De nyere og mindre boksene er stillere, men er etter min mening alt for myke. De er ikke godkjent for mer enn 120 km/t, og det skal litt til å holde seg under det. Hver gang en møter en trailer får boksen et løft på 5 cm på tuppen, vil ikke finne ut hva som skjer ved ekstreme påkjenninger.
Den desidert beste produsenten av skibokser er THULE !!! Sjekk heller deres utvalg. Mye bedre festesystemer, vindtunneltestet og tåler litt fart. Har selv testet en THULE-boks i over 200.

Hva mener du om North Cape boksen fra Thule da? Synes den så best ut, lav og pen

Håper det går an å lakkere den...
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Som vanlig finns det ulike erfaringer. Min Packline ( som nu har mer enn 20 år på nakken ) er byggd i glassfiber og stødig som ett fjell der den sitter montert på ett Thule stativ ( 9000 ). Lang-kjøring på Autobahn i 250 har aldri vært noe problem hverken for box, bil eller fører. Bakdelen er jo at den er litt tyngre enn de i ABS-plast naturligvis.Trond N47 skrev:Dere må ikke finne på å kjøpe de store boksene fra Packline (900 mm.), de er ikke laget for bilkjøring og ikke testet i vindtunnel. Begynner å hyle fra boksen allererde ved 65 km/t.
De nyere og mindre boksene er stillere, men er etter min mening alt for myke. De er ikke godkjent for mer enn 120 km/t, og det skal litt til å holde seg under det. Hver gang en møter en trailer får boksen et løft på 5 cm på tuppen, vil ikke finne ut hva som skjer ved ekstreme påkjenninger.
Den desidert beste produsenten av skibokser er THULE !!! Sjekk heller deres utvalg. Mye bedre festesystemer, vindtunneltestet og tåler litt fart. Har selv testet en THULE-boks i over 200.
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
må få tak i en stiv som overhodet mulig boks, slik at lakken ikke skaller av..... eventuellt forsterke hvis du vil:Ptranceman N366 skrev:Jeg er ute etter en boks som kan lakkeres i bilens farve. Skal gjøre det selv.
Best med glassfiberboks da?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]