Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT

Legg inn av Paradigm N558 » 21 aug 2005, 23:45

Jeg og en kammerat var og dragga på flerfelten i bodø i dag...

Vi kjørte mot en Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT... De gikk..

MEN! Det var vist nok en Saab 9-5 som kjørte "ræva" av Viperen.. hadde 330 hester i Saaben... Fikk ikke med meg at de to dragga, skulle gitt mye for å se det! =(

Men igjen.. gatebilmiljøet i bodø tar seg opp!

Bilder av de to bilene: (tatt med en kameramobil på heftige 1.2 Mpix)
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3966

http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3968

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 22 aug 2005, 16:16

jææh.. det jeg sier.. bruker man samme prisen som en diablo koser, PÅ en saab.. så kan man vell rygge i fra begge bilene tilsammen:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 22 aug 2005, 16:43

Men du får ikke en Diablo av det... :P
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 22 aug 2005, 17:06

nei, men hva er vitsen med diablo? hvorfor ikke bare ha en normal bil som går bra nokk for ditt bruk?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 22 aug 2005, 18:30

I følge et Saab magasin fra 97-98 så skulle 900 SVO(prototypen av viggen) være raskere en Diablo :?

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

really?

Legg inn av Paradigm N558 » 22 aug 2005, 19:42

Greitt nok at Diaboloen veier 1.6 tonn mot 1.3 i Saab Viggen... men det er 250 hester (på forhjulene) mot 560 hester (på bakhjulene)..

Tror det går dårlig.. Men sa**n den Saaben gikk!

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 22 aug 2005, 22:31

ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 23 aug 2005, 01:34

datapaal skrev:ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
"bane kjøring" ja... jeg tror fortsatt at lamboen har et solid forsprang der med handling enn en Saab 9-5, ikke at jeg disser Saaben, men den profilen på dekkene der, samt bakkeklaringen og aerodynamikken.. den taler for seg selv...

Men på viperen er det ikke akkurat så mye vinge at det gjør noe... men den er bygd for hastighet og kjøring i kurver osv..

Tror det skal gjøres mye med en Saab for at den skal ha like god handling som en bil til 1.3 mill...

Men ikke F*** at jeg har brukt den summen på en viper! eller en diabolo.. Da hadde det blitt noe ala Saab 9-3 Viggen pikes peak ;)

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 23 aug 2005, 10:27

En bil til 1,3 mill her i Norge, sier jo ingenting om bilens kjøreegenskaper.
Prisen blir til som et resultat av at avgiftskåte (og missunnelige) politikere
har avgiftsbelagt vekt, sylyndervolum og HK. Stor, sterk og tung motor er dyrt!! Kjøreegenskaper, sikkerhetsutstyr ol bryr myndighetene seg lite om. Med mindre det veier da, da skal de jo ha sine avgifter!! :evil:

Husk at det er i politikken som på veien. Å kjøre på rødt er dyrt.
Å stemme rødt er mye dyrere...

Ha en god dag (og et godt valg. (for vi skal vel alle stemme!))
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 23 aug 2005, 11:00

jæjæ... du så nå på topgear.. en 1.6L polo kjørte i Fra en EVO 8 begge bilene i 5 gir og max gass.. starta samtidig... Evoen kjørte i fra en lambo eller en færarri(bakhjulstrekk) såeh.. jææ.. må prøves i praksis.. kan ikke sitte å diskutere tørrfakta.. prisen har ikke alt å si.. 4wd har mye å si:P diablo koster mye, og SKAL være bra.. sånn er det bare..

BTW... det har JÆVELI mye å si på føreren..
GO SAAB
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 24 aug 2005, 09:30

Kult med den niofemmen som tok dem da!!! Få med den karen i klubben. Tror nok den svarte er kvass i svingene, men Viper er best rett fram. Selv om det er den beste amerikanske bilen for kurvekjøring som noengang er bygd så sier det SVÆRT lite...

Visste dere at fram til Ferrari kom med sin F50 så var 9000 Aero den raskeste serieproduserte bil fra 60 til 100 i 4. gir?
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 31 aug 2005, 16:12

jarra.. og en hjul-laster har raskere ax en din bil.. alle veit det;) :lol: :lol:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar